English

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قم:

کاهش ابتلا به کرونا در روزهای اخیر، دستاورد بزرگی برای نظام است/ضرورت توجه به اقشار آسیب‌دیده در شرایط کرونایی

معاون استاندار قم گفت: کاهش ابتلا به کرونا در روزهای اخیر، دستاورد بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است.

کاهش ابتلا به کرونا در روزهای اخیر، دستاورد بزرگی برای نظام است/ضرورت توجه به اقشار آسیب‌دیده در شرایط کرونایی

به گزارش خبرگزاری موج در قم، بیژن سیلمان پور درجلسه شورای اطلاع رسانی قم در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: شهروندان در قم همراهی بسیاری خوبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند و توانستیم وضعیت شیوع کرونا را بهبود بخشیم.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قم افزود: کاهش ابتلا به کرونا در روزهای اخیر، دستاورد بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است و باید این روند تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذرماه تشدید شد و آثار و برکات زیادی در کاهش ابتلا به ویروس شاهد بودیم و در موارد کمی برخی از شهروئدان این پروتکل‌های بهداشتی را نقض کردند.

سلیمان پور عنوان کرد: در محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها نیز تعداد زیادی از مردم و اصناف و مشاغل دچار زیان شدند و توجه به اقشار آسیب‌دیده در شرایط کرونایی امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: میزان رعایت پر.تکل‌های بهداشتی براساس آخرین آمار در قم به 85 درصد رسیده است و نشان می‌دهد مردم کرونا را جدی گرفته و به نظام و برنامه‌های آن در مقابله با کرونا اعتماد کرده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قم تصریح کرد: عادی انگاری شرایط بسیار زیان بار است و شیوع ویروس را افزایش می‌دهد و ما در وضعیت شکننده ای قرار داریم و باید به سمت و سوی کاهش ابتلا حرکت کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به الزام جامعه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی امروز هیچ شهری در سطح کشور دارای وضعیت قرمز نیست اما باید این شرایط را پایدار نگاه داریم.

سلیمان پور افزود: با توجه به اینکه قم در نزدیکی شهر تهران قرار دارد و بیش از سایر استان ها با تردد خودروهای غیربومی مواجه هستیم تقاضاهای زیادی برای برگه تردد داشته ایم از ستاد ملی مقابله با کرونا تقاضای یکپارچگی استان قم همانند استانهای البرز با تهران را داشته ایم اما با این تقاضا موافقت نشد.

وی عنوان کرد: در دو روز گذشته بیش از 1 هزار و 500 برگه جریمه برای ترددهای شبانه در قم صادر شده است و ما امیدواریم شهروندان توجه ویژه ای به رعایت دستورالعمل های صادر شده در جهت حفظ سلامت خود و دیگران داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری قم خاطرنشان کرد: شیوع کرونا علاوه بر مشکلات جسمی دارای عوارض روحی و روانی بوده است و مسائل روانشناسی پنهانی را با خود همراه داشته که باید برای مقابله با استرس و اضطراب و ناامیدی، اقدامات روانشناسی و مشاوره و پیشگیرانه ای داشته باشیم.

وی گفت: حضور در جلسات روانشناسی و مشاوره دارای هزینه هایی است و در جهت کاهش آسیب ها و رفع مشکلات روحی و روانی باید در جهت پوشش خدمات بیمه ای تلاش شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه