English

اجرای طرح مقابله با صید غیرمجاز در شهرستان جاسک

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از اجرای موفقیت آمیز طرح مقابله با صید غیرمجاز در راستای حمایت از جامعه صیادی وحفاظت از ذخایر ارزشمند آبزیان در سواحل دریای عمان در شهرستان جاسک خبر داد.

اجرای طرح مقابله با صید غیرمجاز در شهرستان جاسک

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ابراهیم عالی زاده معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان، با بیان اینکه این طرح پیرو سفر مدیرکل شیلات هرمزگان به شرق استان و دیدار با مسئولان شهرستان جاسک در پی نارضایتی های به وجود آمده از افزایش صید غیر مجاز اجرایی شد، گفت: بدون شک این طرح در سرتاسر استان تداوم خواهد داشت و حمایت جامعه صیادی و مسئولین نقش مهمی در ادامه آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه شیلات تمامی تلاش و امکانات خود را برای کنترل و کاهش صید غیر مجاز به کار گرفته است گفت: صید غیرمجاز پدیده ای بسیار زیان آور است که رفع و کنترل آن نیازمند همکاری و توجه همه مسئولان و مردم با نگاهی استانی و ملی است.

عالی زاده با اشاره به پیامدهای بی شمار صید غیر مجاز و اصلی ترین عامل  نابودی ذخایر آبزیان در هرمزگان، از صید غیرمجاز به عنوان یکی از عوامل مهم در بازدارندگی توسعه صیادی و صید پایدار استان هرمزگان یاد کرد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با بیان اینکه آمارهای غیر رسمی نشان می دهد بالغ بر 11 هزار شناور غیر مجاز صیادی در استان فعالیت می کنند، گفت: صیادان غیر مجاز با صید بچه ماهی، میگو و مولدهای ماهی جلوی رشد و تکثیر آبزیان در دریا را می گیرند و ادامه این روند نابودی و کاهش چشمگیر ذخایر آبزیان را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه، محمد حسن آزادی فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: طرح پاک سازی سواحل، بنادر و اسکله های صیادی شهرستان جاسک  از ادوات صیادی غیر مجاز با تجمیع نفرات و تجیهزات پایگاه های حفاظت منابع آبزیان شهرستان های قشم، بندرعباس، سیریک، میناب، جاسک و ستاد فرماندهی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات در طول نوار ساحلی شهرستان جاسک انجام شد.

محمد حسن آزادی با بیان اینکه این طرح با انجام کار اطلاعاتی، شناسایی نقاط آلوده و انجام بیش از 48 ساعت عملیات شبانه روزی غافلگیرانه با هفت دستگاه خودروی سازمانی و استعداد 22 نفر نیرو صورت پذیرفت، گفت: خوشبختانه با اجرای این عملیات شادی و رضایتمندی به جامعه صیادی شهرستان جاسک برگردانده شد.

آزادی توقیف سه دستگاه تراکتور فاقد مجوز مشارکت کننده در صید پره، توقیف سه دستگاه تور پره و ادوات متعلق به آن با بیش از سه هزار متر تور، کشف و توقیف یک فروند لنج ترالی غیر مجاز همراه یک دستگاه تور ترال و 100 کیلو گرم ماهی، دستگیری 10 نفر متهم در عملیات دریایی و ساحلی، کشف و توقیف 50 طاقه تور منوفلامنت، پنج جفت تخته ترال قایقی و همچنین کشف و توقیف دو دستگاه تور پرساین غیر مجاز را بخشی از نتایج به دست آمده این عملیات خواند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان در پایان اظهار کرد: تمامی کشفیات، توقیفات و متهمان دستگیر شده پس از دلالت به پایگاه حفاظت منابع شیلات آبزیان شهرستان، صورت جلسه و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می گردند و این طرح با هماهنگی های انجام شده بدون شک ادامه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه