English

محمد جوانمرد خبر داد:

انتخاب معتمدین جامعه صیادی هرمزگان به عنوان حافظ ذخایر آبزیان

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از انتخاب حدود 50 نفر از فعالان و معتمدین جامعه صیادی استان، به عنوان همیار و حافظ ذخایر آبزیان خبر داد.

انتخاب معتمدین جامعه صیادی هرمزگان به عنوان حافظ ذخایر آبزیان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد جوانمرد معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان در نشست با جامعه صیادی و فعالین این عرصه، با اشاره به اهمیت حفظ ذخایر آبزیان در راستای صید و صیادی پایدار و اصولی گفت: حفظ و احیاء ذخایر آبزیان برای نسل آینده مهمترین وظیفه وتعهد مشترک جامعه صیادی و شیلاتی است.

‌‎وی افزود انتخاب همیار و حافظ ذخایر آبزیان در راستای  مدیریت صید آبزیان و تلاش  برای حفظ و بازسازی و احیاء ذخایر ارزشمند آبزیان و فرهنگ سازی برای حفظ نعمت خدادادی و همکاری و همیاری صیادان در پشتیبانی از شیلات استان هرمزگان برای مبارزه با صید غیر مجاز، عدم استفاده از ادوات غیر مجاز و مخرب و ممنوعه، حفظ محیط زیست دریایی، بنادرصیادی، سواحل و مناطق حساس زیست محیطی در دریا، حفظ گونه های آبزیان کمیاب و در معرض خطر و یا دارای ممنوعیت صید، صورت گرفته است.

جوانمرد، همکاری در تامین آبزیان مصرفی  مردم، همکاری و مشارکت در بازسازی آبزیان، همکاری و مشارکت در حوادث غیر مترقبه و سوانح دریایی و امداد و نجات، مشارکت و همراهی در طرح های علمی و تحقیقاتی و پژوهشی، جمع آوری آمار و اطلاعات صید و بیومتری، حفظ کیفیت آبزیان استحصالی و تلاش برای همفکری در رفع مشکلات جامعه صیادی، از دیگر اهداف تشکیل گروه همیاران و حافظان ذخایر آبزیان شیلات هرمزگان خواند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان فرهنگ سازی حفظ گونه های آبزیان کمیاب و در معرض خطر و یا دارای ممنوعیت صید، همفکری در رفع مشکلات جامعه صیادی؛ از جمله بیمه های صیادی، مشارکت در فعالیت های آموزشی، ترویجی و تنظیم بازار آبزیان و غیره را از وظایف مهم همیاران و حافظان ذخایر آبزیان خواند.

‌‎همچنین در ادامه این نشست ‌ سرهنگ محمد حسن آزادی فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت مشارکت همگانی و فرهنگ سازی گفت: بدون شک این مهم نقش بسزایی در حفظ ذخایر آبزیان خواهند داشت.

‌سرهنگ آزادی با بیان اینکه صیادان همکاری و تعامل خوبی با شیلات و یگان حفاظت منابع شیلات هرمزگان داشته اند گفت: یقینا این مهم می تواند باعث ارتقای بیش از پیش این تعامل و همکاری باشد.

‎در این نشست، صیادان به بیان مشکلات و خواسته های خود از تشکیل گروه همیاران و حافظان ذخایر آبزیان پرداختند و نکته قابل توجه در میان صحبت ها، انجام تخلفات صیادی توسط جامعه ای از افراد که صیاد نبوده و تنها برای سود جویی و کسب در آمد به هرقیمتی با شناورهای بی هویت  و با هر ابزار و ادواتی به دریا هجوم می آورند، بود.

در پایان معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از انتخاب حدود 50 نفر از فعالان و معتمدین جامعه صیادی استان، به عنوان همیار و حافظ ذخایر آبزیان خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه