English

آغاز نصب قفس های پرورش ماهیان دریایی با ظرفیت ۵۰۰ تن در بندر چیروئیه

مدیر کل شیلات هرمزگان از آغاز نصب قفس های پرورش ماهیان دریایی با ظرفیت ۵۰۰ تن در بندر صیادی چیروئیه با حمایت شیلات استان و به همت صیادان و متخصصان استان خبر داد.

آغاز نصب قفس های پرورش ماهیان دریایی با ظرفیت ۵۰۰ تن در بندر چیروئیه

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالرسول دریایی مدیر کل شیلات هرمزگان، در تشریح پرورش ماهی در قفس گفت: ساخت و نصب این قفس ها توسط مهندسان جوان و به همت صیادان هرمزگانی انجام شده است .

وی بیان داشت: این مهم که به صورت داخلی و بومی انجام شده است علاوه بر جلوگیری خروج ارز از  کشور، هزینه های آن نیز نسبت به مشابه خارجی با ۵۰ درصد کاهش همراه بوده است .

وی با بیان اینکه این طرح موجب رفع کامل وابستگی تامین و نصب سازه های مورد نیاز این صنعت از خارج کشور می شود گفت:  رونق، توسعه، آبادانی و اشتغال زایی با تکیه بر اقتصاد دریا محور از دیگر دست آوردهای این طرح است .

دریایی با بیان اینکه هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳هزار تن بزرگترین و مهم ترین استان شیلاتی کشور است، ادامه داد: به همین منظور راه اندازی طرح های واگذار شده در این حوزه باعث ایجاد اشتغال افزون بر ۴هزار نفر، تامین پروتئین دریایی مورد نیاز کشور، کاهش فشار بر ذخایر طبیعی آبزیان و استفاده بیشتر از دریا بدون هیچ گونه برداشت از منابع آب شیرین خواهد شد .

گفتنی است؛ بندر چیروئیه در ۶۵ کیلومتری غرب بندرچارک و در بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی