English

در چهار ماه نخست امسال؛

راه‌اندازی ۱۱ مزرعه پرورش ماهی خاویار در هرمزگان

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان از راه‌اندازی 11 مزرعه پرورش ماهی خاویار در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

راه‌اندازی 11 مزرعه پرورش ماهی خاویار در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالرسول دریایی معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان، در بازدید از دو مزرعه فعال در  زمینه ماهیان گرمابی و خاویاری، عنوان کرد: این دو مزرعه که حدود دو ماه است راه‌اندازی شده، در حال پرورش ماهی خاویاری از گونه سیبری، فیل ماهی و ازون‌‌برون است، که به زودی با ذخیر‌ه‌سازی کپور ماهیان ظرفیت آن‌ها تکمیل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: آب خروجی این مزارع جهت آبیاری مزارع کشاورزی استفاده می‌شود، که کمک شایانی به کشاورزان این مزارع در بهبود کیفیت محصول و کاهش استفاده از کودهای معدنی و شیمیایی خواهد کرد.

دریایی افزود: در دو سال گذشته فقط دو مزرعه آزمایشی پرورش ماهی خاویاری در هرمزگان وجود داشت، که در حال حاضر با حمایت‌های شیلات کشور و استان و پیگیری‌های انجام شده، طی چهار ماهه سال ۹۸ به ۱۱ مزرعه افزایش یافت، که این مزارع در شهرستان‌های حاجی اباد، میناب، رودان، بندرعباس و در مناطق روستایی دایر شده‌اند.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان اذعان داشت: پرورش ماهیان خاویاری، نقش مهمی در افزایش بهروری مزارع کشاورزی، اشتغال‌زایی، رونق درآمد کشاورزان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه