English

مشترکان خانگی گاز طبیعی در کردستان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند

مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مشترکان خانگی گاز طبیعی در استان کردستان خبر داد.

مشترکان خانگی گاز طبیعی در کردستان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، هوشنگ اولی‌زاده ظهر امروز دوشنبه در گفتگو با رسانه های استان کردستان در سنندج با بیان اینکه مشترکان صنعتی، عمومی و ادارات شامل این موضوع نمی‌شوند، اظهار داشت: هر ساله مشترکان بخش خانگی و تجاری در مقابل حوادث ناشی از گاز طبیعی از جمله انفجار، آتش سوزی و مسمومیت‌ بیمه می‌شوند.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان گفت: 95 درصد مشترکان استان (خانگی و تجاری) زیر پوشش بیمه حوادث گاز طبیعی هستند که در صورت بروز حادثه، خسارت دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای این کار تفاهم نامه‌ای بین شرکت ملی گاز ایران و بیمه معلم منعقد شده است، افزود: مشترکان خانگی شهری به ازای بیمه هر واحد مسکونی ماهانه 2 هزار ریال و مشترکان روستایی یک هزار ریال پرداخت می‌کنند که روی قبض گاز آنان محاسبه می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان یادآور شد: مبلغی که بابت بیمه هر مشترک تجاری شهری ماهانه دریافت می‌شود، 10 هزار ریال و مشترک تجاری روستایی پنج هزار ریال است.

اولی‌زاده میزان خسارت پرداختی در نظر گرفته برای جان باختگان در اثر حوادث گاز را در ازای هر نفر 900 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در صورت بروز نقص عضو در این حوادث نیز، 450 میلیون ریال خسارت به هر نفر پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه در ازای خسارت به هر واحد مسکونی(اموال منقول و غیرمنقول) نیز حداکثر تا چهار میلیارد و 10 میلیون ریال پرداخت می‌کند، گفت: بیمه بابت خسارت به واحد تجاری نیز تا 2 میلیارد و 250 میلیون ریال پرداخت می‌کند.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان از مردم خواست حوادث مربوط به گاز را از طریق تلفن 194 در شهرها و در روستاها به امدادگران روستایی (گازبان) اطلاع دهند تا مقدمات پرداخت خسارت از طریق بیمه فراهم شود.

اولی‌زاده بر لزوم استفاده از وسایل گازسوز استاندارد تاکید کرد و گفت: بیش از 70 درصد موارد خفگی ناشی از استفاده از دودکش نامناسب و مسدود شدن آن است  که باید مشترکان در این رابطه حساسیت لازم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: مهار نکردن شلنگ وسایل گازسوز به وسیله بست فلزی، غیراستاندارد بودن شلنگ، عدم استفاده از درپوش مناسب برای مسدود کردن شیرهای گاز، از دلایل بروز انفجار و آتش سوزی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه