English

فرهنگ سازی و ایجاد نگرش مثبت در جامعه از کارکردهای رسانه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: مسئولیت رسانه‌ها، به نوعی تلاش برای تغییر در نگرش جامعه سوق دادن آن به سمت ارزش‌ها و فضیلت‌ها و تغییر در رفتارهای اجتماعی است.

فرهنگ سازی و ایجاد نگرش مثبت در جامعه  از کارکردهای رسانه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان در مراسم تکریم و معارفه مسئول خبرگزاری مهر کردستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند فرهنگ برای جامعه به منزله اکسیژن بوده و حیات انسان اگر در گرو اکسیژن است یعنی حیات جامعه و حفظ هویت آن در گرو فرهنگ جامعه خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه فرهنگ نگرش جامعه را تغییر می‌دهد و نگرش جامعه را شکل می‌دهد، افزود: همواره این نگرش‌ها منشاء رفتارهای فردی و اجتماعی است و مسوولیت رسانه‌های جامعه به نوعی تلاش برای تغییر در نگرش جامعه به سمت ارزش‌ها و فضیلت‌ها و تغییر در رفتارهای اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد: رسانه‌ای می‌تواند موفق باشد که بیشترین میزان تغییر در نگرش جامعه را برای حرکت به سوی کمال و رشد داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: اگر جامعه دچار انحطاط فرهنگی شود و کسانیکه مسوولیت و رسالت فرهنگسازی جامعه را دارند اگر نتوانند به رسالت خود عمل کنند، جامعه رسالت خود را از دست می‌دهد.

حاتمیان گفت: مسئله رسانه صرفا انعکاس اخبار و رویدادهای جامعه نیست بلکه این تنها  بخش کوچکی از مسوولیت رسانه است و تلاش برای فرهنگسازی و ارتقای سطح فرهنگ و نگرش جامعه بسوی کمالات رسالت رسانه‌هاست.

وی با اشاره به فرموده امام راحل گفت: اگر رسانه‌ها دست ما باشد جامعه را به سوی رشد حرکت می‌دهیم و در سالیانی که خبرگزاری مهر در کردستان فعالیت داشته است تلاش‌های ارزشمندی صورت گرفته و از این به بعد نیز با مدیریت جدید این خبرگزاری در استان شاهد درخشش خبرگزاری مهر در راستای رشد و تعالی جامعه خواهیم بود.

مدیرعامل خبرگزاری مهر نیز در این آئین اعلام کرد: برنامه ما این است که در استان‌ها،  خبرگزاری مهر باتوجه ویژه به مسائل استانی کارکرد خبرگزاری مهر را از پوشش محور به سمت کارکرد رویداد محور سوق دهند.

محمد شجاعیان

محمد شجاعیان بیان کرد: رسانه باید از فضای انفعال به سمت فضای فعال و رسانه حل مسئله محور حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم به سمت رسانه مسئله محور قدم برداریم شاهد حل بسیاری از مسائل کشور خواهیم بود، اضافه کرد: اگر رسانه‌ها دغدغه‌های مردم را پیگیر باشند قطعا رسانه‌های ضدانقلاب و تفرقه‌ برانگیز نمی‌توانند در استان و منطقه جولان دهند.

وی گفت: امیدواریم با پیگیری رسانه‌ها شاهد بهبود مسائل و حل دغدغه و مشکلات مردم باشیم.

معاون خبرگزاری مهر نیز بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برنامه هفتم توسعه تدوین برنامه براساس مسائل استانی است و تا پیش از این با نگاه مرکزگرا مسائل کشور را تعریف می‌کردیم و بودجه‌های استانی را اختصاص می‌دادیم که از مسئله محوری دور بود.

کرمی اذعان کرد: برای اولین بار در خبرگزاری مهر سعی داریم بعنوان یک ابزار ملی و به عنوان کمک حال مدیران دولتی بتوانیم مسائل استان را حل کنیم تا مسائل نظام نیز حل شود.

وی با بیان اینکه باید سرمایه اجتماعی را احیا کنیم، گفت: احیای سرمایه اجتماعی در کردستان یعنی مسائلی مانند مشکلات حاشیه‌نشینی، کمبود آب و غیره رفع شود و به عنوان یک رسانه انقلابی از مسوولان مسائل استانی را با حفظ روحیه انقلابی مطالبه خواهیم کرد.

مسوول سابق خبرگزاری مهر کردستان نیز در این آئین اظهار کرد: خبرگزاری مهر در بدو اول راه‌اندازی، اولویت اصلی خود را دفاع از انقلاب، نظام و ارزش‌های انقلاب قرار داد و در استان نیز این مهم را در پیش گرفتیم.

آرمان نصراللهی با بیان اینکه حفظ هویت خبرگزاری مهر در استان کردستان در اولویت بود، افزود: در دفاع از مطالبات به حق مردم در استان گام برداشتیم و زبان کردی را در خبرگزاری مهر راه‌اندازی کردیم که گام ارزشمندی برای توجه به مخاطبان کُرد زبان و انعکاس مطالب و تولید محتوا به زبان کردی است.

وی با بیان اینکه هویت من با هویت خبرگزاری مهر گره خورده و خودم را جدای از آن نمی‌دانم، گفت: امیدوارم روزی گستره آسمانی خبرگزاری مهر به گستره‌ای فراتر از ایران زمین برسد.

خبات ساعدی مسوول خبرگزاری مهر کردستان نیز در این آئین تصریح کرد: نیازمند یاری همکاران رسانه‌ای استان کردستان برای پیشبرد اهداف خبرگزاری مهر هستم و امیدوارم شاهد پیشرفت و تعالی این رسانه در استان باشیم.

در پایان این آئین از آرمان نصراللهی تقدیر و خبات ساعدی به عنوان مسوول خبرگزاری مهر کردستان معرفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه