English

در راستای ساخت داخل قطعات نیروگاهی با صرفه‌جویی ارزی صورت گرفت؛

ساخت داخل چرخ دنده‌های واحد بخار نیروگاه بندرعباس

مدیر امور تعمیرات مکانیک شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از ساخت موفقیت آمیز  چرخ‌دنده‌های پینیون و کرانویل گیربکس لانگستروم واحد سه بخار نیروگاه بندرعباس در راستای ساخت داخل قطعات نیروگاهی با صرفه‌جویی ارزی خبر داد.

ساخت داخل چرخ دنده‌های واحد بخار نیروگاه بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، هومن رفیع مدیر امور تعمیرات مکانیک شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان با بیان این مطلب افزود: با شروع تحریم‌های ناجوانمردانه و کمبود قطعات مورد نیاز، تصمیم بر آن شد که این دستگاه در داخل کشور ساخته و بومی‌سازی شود و در همین رابطه متخصصان مجموعه با استفاده از دانش فنی، اقدامات عملی ساخت چرخ‌دنده‌های پینیون و کرانویل گیربکس لانگستروم را آغاز کرده در چند مرحله بازرسی و بررسی در ساخت و مهندسی این قطعات کار ساخت آن‌ها به بهترین شکل مطلوب به پایان رسید و هم اکنون در مرحله نصب است.

رفیع افزود: چرخ‌دنده‌های پینیون و کرانویل مربوط به گیربکس لانگستروم است که رابط بین موتور الکتریکی و لانگستروم برای چرخاندن این تجهیز است و از آنجایی که لانگستروم‌ها یکی از مهمترین تجهیزات نیروگاه‌ها در قسمت بویلر است، اهمیت ساخت و کارکرد این تجهیز را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

وی ادامه داد: چرخ دنده های کرانویل و پینیون در گیربکس های صنعتی زوج چرخ دنده ای هستند که می توان در سامانه حرکتی گیربکس های صنعتی آنها را پیدا کرد. حرکت زمانی انجام می شود که پینیون روی بخش بالایی کرانویل قرار گرفته باشد. پینیون به میزان قابل ملاحظه ای کوچکتر از کرانویل است و دندانه ها برای تولیدِ حرکت رو به جلو به وسیله سرعت الکتروموتور می چرخند.

رفیع افزود: دنده های کرانویل و پینیون باید به صورت اتصال پیشرانه (جلو رونده) قرار بگیرند. دنده ها باید از بُعد قَدی (ارتفاع) به درستی قرار بگیرند، در غیر این صورت گیربکس در حرکت رو به جلو با مشکل مواجه می شود. استفاده صحیح لازمه نگهداری و سلامت این قطعات می باشد. بعد از اینکه چرخ دنده ها بازرسی شدند، محل جفت شدن دندانه های پینیون باید کاملا تمیز شده باشد. پیچ و مهره های مربوط به کرانویل در صورتی که محور روغن کافی نداشته باشد دچار فرسودگی خواهند شد.

مدیر امور تعمیرات مکانیک نیروگاه بندرعباس در پایان خاطرنشان کرد: در ساخت داخل این چرخ‌دنده‌ها برای هر ست مبلغ قابل توجهی صرفه جویی ارزی داشته است.​

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه