English

نخبه هرمزگانی قهرمان مسابقه جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه

رییس اداره بهزیستی شهرستان میناب از قهرمانی کودک ده ساله خبر داد و گفت: علی اصغر ذاکری کودک 10ساله و نخبه هرمزگانی ساکن شهرستان میناب روستای گوزانگ دارای معلولیت مادرزادی عنوان قهرمانی مسابقه محاسبات ذهنی با چرتکه را به دست آورد.

نخبه هرمزگانی قهرمان مسابقه جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، نرگس شازهی رییس اداره بهزیستی شهرستان میناب در این باره گفت: علی اصغر ذاکری کودک 10ساله و نخبه هرمزگانی ساکن شهرستان میناب روستای گوزانگ دارای معلولیت مادرزادی نابینایی چشم چپ وهمچنین معلولیت شکاف کام است اما معلولیت علی اصغر بر همت والایش تاثیری نداشته و علاوه بر اینکه در کشور عنوان قهرمانی مسابقه محاسبات ذهنی با چرتکه را به دست آورد در جهان نیز توانست نام ایران را در رده سنی ۱۰ سال به رخ جهانیان بکشد و عنوان اول را کسب کند.

به گفته رییس اداره بهزیستی شهرستان میناب علی اصغر از لحاظ بهره هوشی و ذهنی طبق الگوی تحصیلی و بازخورد معلمان جزء دانش آموزان سر آمد در سطح تحصیلی است.

 این کودک با استعداد روستایی در یک برنامه تلویزیونی با محاسبات ذهنی با چرتکه آشنا می شود و علاقمندی خود را به این ورزش چند بعدی نشان می دهد. پدرومادر که متوجه استعداد ذاتی او در این زمینه می شوند علی اصغر را در آموزشگاه برای آموزش اصولی ثبت نام می کند اما او فراتر از انتظار مربیان در این زمینه پیشرفت می کند وبا شرکت در مسابقات کشوری محاسبات ذهنی با چرتکه موفق به کسب مقام دوم این مسابقات می شود.

وی امسال نیز در مسابقات جهانی بین 24 کشور مقام اول جهانی را کسب و برگ زرینی به افتخارات این استان افزود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه