English

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد اعلام کرد؛

مزیت استعلام آنلاین ثبت اسناد و املاک در استان یزد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: مالکینی که سند مالکیت آنها، سند حدنگار نیست می‌توانند از طرح برون سپاری ثبت با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی استفاده کنند و سند مالکیت حد نگاربه آدرس آنها ارسال و من بعد، از مزیت استعلام آنلاین استفاده کنند.

مزیت استعلام آنلاین ثبت اسناد و املاک در استان یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علی کریمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد از راه اندازی فرایند پاسخ استعلام خودکار و آنلاین بصورت پایلوت در استان یزد خبر داد.

وی در این خصوص اظهار داشت: اسنادی که دفاتر املاک الکترونیکی دارند به صورت برخط توسط خود سامانه، پاسخ استعلام را تولید می کند و  به دفاتر اسناد رسمی  بصورت خودکار پاسخ می دهد.

وی افزود: بعد از طی این مراحل و در مرحله نهایی، خلاصه معامله در سامانه املاک  بصورت خودکار ثبت و تا پیش سند ، فرآیند به صورت خودکار و آنلاین انجام می شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد خاطرنشان کرد: در این فرآیند، نقل و انتقالی که با این شرایط انجام شود اگر درخواست صدور سند از دفاتر اسناد رسمی برای واحد ثبتی ارسال گردد پیش سند در اقلام اطلاعاتی سامانه بصورت خودکار درج شده و متصدی و کاربران مربوطه در انجام فرآیند فوق نیازی به حضور مالک ندارند و سند به درب منزل مالک ارسال می گردد و با این روش حضور مالک در اداره ثبت حذف می‌شود.

کریمی ادامه داد: مالکینی که سند مالکیت آنها، سند حدنگار نیست می‌توانند از طرح برون سپاری ثبت  با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی استفاده کنند و سند مالکیت حد نگار به آدرس آنها ارسال و من بعد، از مزیت استعلام آنلاین استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه