English

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد؛

ثبت منابع طبیعی مانع از توسعه زمین خواری اراضی دولتی است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد گفت: تثبیت منابع طبیعی و تهیه و جانمایی نقشه منابع طبیعی مانع از توسعه زمین خواری اراضی موقوفه و دولتی استان یزد می شود.

ثبت منابع طبیعی مانع از توسعه زمین خواری اراضی دولتی است

علی کریمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد با اشاره به کسب رتبه نخست این مجموعه در برنامه‌های عملیاتی سازمان مرکزی سال ۹۸ در سطح کشور گفت: تا پایان سال ، تمام تعارض و تداخل اراضی ملی رفع و جانمایی آن ۱۰۰ درصد در استان انجام می شود.

کریمی اظهارداشت: یکی از بخش هایی که امسال رشد قابل توجهی داشت هدف‌گذاری تهیه و جانمایی نقشه منابع طبیعی است که این بخش بیش از ۶۰ برابر (۶ هزار و ۴۳۱ درصد ) رشد نسبت به هدف‌گذاری انجام شده دارد.

وی هدف‌گذاری تهیه و جانمایی نقشه منابع طبیعی را ۱۰ هزار هکتار برای سال ۹۸ اعلام کرد و گفت: در این بخش در مدت یادشده امسال، ۳۲۱ هزار و ۵۴۸ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان جانمایی شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد افزود: در هدف‌گذاری تثبیت منابع طبیعی برای امسال سه میلیون و ۱۹۷ هزار و ۴۴۰ هکتار پیش بینی شد که در پایان فصل بهار و تابستان امسال ۱۰۹ درصد پیش بینی یعنی یک میلیون و ۷۳۷ هزار و ۵۵۲ هکتار آن تثبیت شد.

کریمی با بیان اینکه هدف‌گذاری امسال برای صدور سند مالکیت کاداستر( حدنگار) موقوفه بلامعارض که صحت وقف آن محرز شده را ۲۰۰ برگ ذکر کرد و گفت: در ۶ ماهه اول سال حدود هفت برابر آمار هدف گذاری شده محقق شده است.

به گفته وی، بر اساس برنامه هدف‌گذاری شده قرار بود در این مدت ۱۰۰ برگ سند برای موقوفه های بلامعارضی که صحت وقف آن محرز شده است صادر شود که این آمار در پایان مدت یادشده ۶۹۲ برگ است.

این مسوول با بیان اینکه این کار، مانع توسعه زمین خواری اراضی موقوفه و دولتی می شود، ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت هایی که به این امر کمک می کند تثبیت منابع طبیعی و تهیه و جانمایی نقشه منابع طبیعی در استان است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد در ادامه از تحقق ۲۱۵ درصد تبدیل اسناد مالکیت دفترچه به طرح حدنگار  اراضی ملی خبر داد و اضافه کرد: در این بخش ۱۷۰ هزار و ۱۴۸ هکتار برای یکسال پیش بینی شد که ۱۸۲ هزار و ۵۹۹ هکتار در نیمه امسال تبدیل شد.

به گفته وی، در این مدت، رشد صدور اسناد مالکیت باقی‌مانده اراضی موات داخل در محدوده و حریم قانونی شهرها ۱۴۳ درصد، صدور اسناد مالکیت طرح حدنگار شهرهای جدید و مسکن مهر ۱۵۶ درصد مستندسازی صدور اسناد مالکیت وزارت آموزش و پرورش ۲۷۶ درصد و مستندسازی صدور اسناد مالکیت سایر دستگاه‌ها ۲ هزار و ۳۸۱ درصد برنامه هدف‌گذاری شده بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی