English

حشمتی:

مساله آلودگی آب شرب تهران در برخی از موارد جرم به شمار می رود

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به مساله آلودگی آب شرب تهران، گفت: این موضوع فوق‌العاده مهم و حیاتی است و حتی در برخی از موارد جرم به شمار می رود و لذا چنانچه مسئولان مربوطه برای رفع این معضل بزرگ و حساس، اقدام لازم را معمول ندارند، حتما اعلام جرم خواهد شد.

مساله آلودگی آب شرب تهران در برخی از موارد جرم به شمار می رود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دادگستری کل استان تهران، محمدجواد حشمتی ، رئیس کل دادگستری استان تهران در دومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی، منابع طبیعی و حقوق عامه با تقدیر از زحمات اعضای شورا در بخش‌های مختلف علیرغم کاستی‌های موجود در عرصه منابع مالی و انسانی، گفت: بی تردید ما در جهت حفظ اراضی ملی و دولتی و نیز منابع طبیعی بسیار جدی هستیم و با حساسیت خاصی آن را دنبال می کنیم و لازم است کلیه نهادهای قانونی ذیربط با عمل کردن به مسئولیت‌های خطیر خود در محدوده وظایف محوله، با قاطعیت برای تحقق این هدف مقدس تلاش نمایند. مسلما تخریب بنا و قلع و قمع مستحدثات غیر قانونی آثار روانی سوء در بین آحاد جامعه داشته و خسارات زیادی را در بر دارد و اگر چنانچه مراجع ذیصلاح هر یک برابر وظایف قانونی خود برای پیشگیری از احداث بناهای غیرمجاز و تعدی و تجاوز به اراضی ملی و دولتی توسط متجاوزین، اقدامات لازم را معمول دارند، مطمئنا دیگر شاهد چنین تصرفات غیرقانونی نخواهیم بود، البته تلاش جدی برای کوتاه کردن دست غاصبین از اراضی ملی و برگرداندن آن به بیت المال، جایگاه خاص خود را خواهد داشت.

* باید با واگذاری اراضی حریم به افراد حقیقی و حقوقی به شدت برخورد شود

وی افزود: حریم شهر تهران از اهمیت خاصی برخوردار می باشد و لذا می بایست با واگذاری اراضی حریم به افراد حقیقی و حقوقی به شدت برخورد شود. در غیر این صورت مقوله حاشیه نشینی همراه با آسیب های مربوط به آن رفته رفته توسعه می یابد و این موضوع حتما به مقامات و مدیران قضایی در سطح استان ابلاغ خواهد شد تا در چارچوب مقررات قانونی به حفظ و حراست اراضی حریم همت نمایند و شهرداران نیز لازم است به مسوولیت خطیر خود در این زمینه واقف بوده و با بهره گیری از کاداستر جلوی بسیاری از تصرفات غاصبانه اراضی ملی و حریم را بگیرند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به مساله آلودگی آب شرب تهران، اظهار کرد: این موضوع فوق‌العاده مهم و حیاتی است و حتی در برخی از موارد جرم به شمار می رود و لذا چنانچه مسئولان مربوطه برای رفع این معضل بزرگ و حساس، اقدام لازم را معمول ندارند، حتما اعلام جرم خواهد شد، چرا که اسناد بالادستی نیز بر اهمیت مراتب فوق تاکید دارد.

* با ساخت و سازهای غیرقانونی در سطح استان و بویژه تهران مواجه هستیم

حشمتی در ادامه خاطرنشان کرد: با کمال تاسف با ساخت و سازهای غیرقانونی در سطح استان و بویژه تهران مواجه هستیم و ضرورت دارد همه ارگان های ذیربط  با دقت و جدیت کامل وارد صحنه شده و بدوا مبادرت پیشگیرانه نمایند و در صورت ایجاد بنا پس از انجام تشریفات قانونی با قاطعیت تمام به تخریب و قلع و قمع آن بپردازند.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم شعبه ویژه‌ای برای این امر مهم در کلیه مراحل دادرسی اعم از دادسرا، دادگاه بدوی و تجدید نظر در نظر بگیریم.

رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان سخنان خود اظهار کرد: واگذاری برخی از اراضی برای موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و... آن هم به ثمن بخس معضل دیگری است که می طلبد برای حفظ ثروت ملی، موازین قانونی همچون انجام مزایده و سایر تشریفات اداری در مسیر واگذاری ها به دقت مراعات شود و در ادامه نیز در راستای استفاده بهینه از این اراضی، نظارت مستمر و پیوسته اعمال گردد.

در ادامه جلسه مطابق با دستور کار تنظیمی، مصوبات نشست قبل به دقت پیگیری و گزارشات مستند تعدادی از اعضای شورا استماع شد و پس از طرح مباحث کارشناسی لازم، حسب مورد تصمیماتی نیز اتخاذ گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه