English

رفع انسداد راه ارتباطی یکصد روستای کردستان توسط راهداران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از رفع انسداد تعداد100 روستای استان کردستان که بدلیل بارش سنگین برف مسدود شده بود خبر داد.

رفع انسداد راه ارتباطی یکصد روستای کردستان توسط راهداران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمدراشد مدرس‌گرجی روز شنبه در گفت و گو با رسانه های استان با اشاره به اینکه راه ارتباطی 160 روستا بدلیل بارش برف در چند شهرستان شمال این استان مسدود شده بود، اظهار داشت: با تلاش راهداران تا اواخر دیشب ارتباط 150 آبادی وصل شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: راه ارتباطی 100 روستای این استان که پنجشنبه شب در پی بارش سنگین برف و کولاک شدید مسدود شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد ولی راه 60 روستا همچنان مسدود است.

وی اضافه کرد: دیشب مجددا بخاطر وزش باد و بروز کولاک، راه ارتباطی 50 روستا قطع شد که با احتساب راه 10 روستای باقی مانده از روز گذشته، اکنون 60 روستا ارتباطی با مرکز ندارند البته راهداران مشغول بازگشایی راه ارتباطی روستاهای باقی مانده در شهرستان سقز هستند که انتظار می‌رود در صورت فروکش شدن کولاک تا اواخر وقت امروز این کار صورت گیرد.

مدرس‌گرجی افزود: از شامگاه پنجشنبه تاکنون به علت بارش سنگین برف در محور سقز - دیواندره و سقز به بانه عمده تمرکز راهداران در این نقاط متمرکز بود بطوریکه در 48 ساعت گذشته 10 هزار و 854 کیلومتر باند در محورهای شهری و روستایی این استان برف‌روبی شده است.

مدرس‌گرجی با بیان اینکه این میزان برف روبی شامل هشت هزار و 824 کیلومتر در راه‌های بین شهری و اصلی و 2 هزار و 30 کیلومتر در راه‌های روستایی است، یادآور شد: رهاسازی 641 دستگاه خودرو از دامان برف  و اسکان 40 نفر در راهدارخانه‌ها از دیگر خدمات ارایه شده راهداران در این مدت است.

وی تاکید کرد: طبق اعلام هواشناسی کردستان بارش برف و باران در نقاط مختلف استان تا صبح دوشنبه ادامه دارد اما هم اکنون بارش در تمام محورهای استان قطع شده و تنها پدیده موجود در آنها کاهش دید بر اثر مه و کولاک شدید است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه