English

پورمجاهد خبر داد:

آینده روشن پژوهش و نوآوری در استان همدان/تصویب ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق پژوهش و نوآوری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از موافقت با درخواست پرداخت تسهیلات به 40 شرکت دانش بنیان با مبلغ 127 میلیارد تومان از محل صندوق پژوهش و نوآوری استان خبر داد.

آینده روشن پژوهش و نوآوری در استان همدان/تصویب 127 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق پژوهش و نوآوری

به گزارش خبرگزاری موج همدان، ظاهر پورمجاهد ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اقدامات متعدد جهت بهبود وضعیت اقتصادی استان همدان و مزایای راه‌اندازی نمایندگی صندوق شکوفایی و نوآوری کشور در استان همدان گفت: پس از راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان که اخیرا با حضور نماینده صندوق شکوفایی و نوآوری کشور انجام شد، با درخواست تسهیلات  حدود 40 شرکت دانش بنیان از صندوق پژوهش و نوآوری استان موافقت شد.

پورمجاهد افزود: طرح‌های این 40 شرکت دانش بنیان بررسی شد و مبلغ اولیه 127 میلیارد تومان به عنوان تصویب اولیه ( پس از تکمیل مدارک و مستندات لازم جهت تکمیل پرونده) مصوب شد که از طریق صندوق پژوهش و نوآوری استان به نمایندگی از صندوق شکوفایی و نوآوری کشور به شرکت‌های دانش‌بنیانِ مرتبط پرداخت خواهد شد.

این موضوع از امتیازهای راه‌اندازی نمایندگی صندوق شکوفایی و نوآوری در استان همدان است. همانگونه که می‌دانید این صندوق در ابتدای سال‌جاری افتتاح شد به مرور زمان این صندوق امتیازات، آورده‌های بیشتر و حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان خواهد داشت که نوید بخش آینده روشن پژوهش و نوآوری در استان است.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون 270 میلیارد تومان از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1398 به طرح‌های بخش صنعت، معدن و کشاورزی استان پرداخت شده است. مجریان و مسئولین طرح‌های صنعت و معدن از طریق سامانه بهین یاب و مجریان و مسئولین طرح‌های بخش جهاد کشاورزی از طریق سامانه‌ سیتا ثبت نام می‌کنند.

پورمجاهد اعلام کرد: طرح‌های ثبت‌نام شده در این دو سامانه به کمیته اجرایی  این دو دستگاه اجرایی (صمت و جهاد کشاورزی) ارسال می‌شود. پس از اینکه در این کمیته‌ها تایید شد به سیستم بانکی ارجاع می‌شود و از طریق سیستم بانکی استان تصویب و پرداخت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در پایان اظهار کرد: همانطور که ذکر شد تاکنون 270 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. 8 طرح با رقم بالا ( 8 میلیارد تومان، 10 میلیارد تومان، 50 میلیارد تومان و ...) نیز به ثبت رسیده که با توجه به اینکه از حدود اختیار بانک‌های استان بیشتر بوده است به تهران ارجاع شده است. امیدواریم بتوانیم در اولین فرصت موافقت و تصویب این طرح‌ها محقق شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه