English

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی:

وزارت نیرو بایستی پاسخگوی وضعیت نامناسب آب شرب سنندج باشد

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با عنوان کردن اینکه وضعیت آب شرب شهر سنندج نامطلوب است، گفت: از وزیر نیرو در این خصوص سوال کرده ام که بایستی وزارت نیرو پاسخگوی آن باشد.

وزارت نیرو بایستی پاسخگوی وضعیت نامناسب آب شرب سنندج باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محسن فتحی نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به بیانیه جمعی از تشکل‌ها و فعالان مدنی و فرهنگی سنندج، ضمن تقدیر از دغدغه‌مندی آنان آخرین پیگیری‌های لازم را به اطلاع آنان رساند.

وی  در اطلاعیه‌ای آورده است؛ در پاسخ به بیانیه جمعی از تشکل‌های زیست‌محیطی، مدنی و فرهنگی و نیز شهروندان دغدغه‌مند سنندجی در خصوص وضعیت ناگوار آب شرب از ابتدای شروع این موضوع به عنوان وکیل مردم این دیار، پیگیری و رفع این بحران را در دستور کار خود قرار دادم. ضمن تقدیر از دغدغه‌مندی فعالان مدنی شهر سنندج، در جهت تنوین افکار عمومی در ۴ بند آخرین وضعیت آب شرب سنندج و پیگیری های انجام شده را به اطلاعتان می‌رسانم.

۱: سال‌های متمادی فاضلاب روستایی و پساب‌های کشاورزی روستاهای اطراف در سد وحدت انباشت می‌شد، و همین موضوع از مهمترین عوامل تغییر کیفیت و رنگ و بوی نامطبوع آب شرب شده است. با این وجود موضوع ورود فاضلاب روستای دو هزار نفری سراب قامیش در حدود ۱۰ لیتر بر ثانیه بدون تصیفه به سد برای نخستین بار از سوی بنده در رسانه‌های جمعی منتشر شد.

۲: مهرماه امسال در تذکر به وزیر نیرو با اشاره به نگرانی‌های به حق مردم سنندج در خصوص کیفیت آب شرب شهر سنندج، بر لزوم ساماندهی فاضلاب روستاهای اطراف سد تاکید شد.

۳: به طور مستمر و ویژه موضوع پیگیری انتقال آب سد آزاد، تجهیز تصفیه خانه و انتقال فاضلاب روستاهای اطراف از طریق مکاتبات و به صورت تلفنی با مدیران کشوری و استانی در دستور کار بوده است.

۴: با وجود پیگیری‌های انجام شده و مشاهده تعلل و کم کاری در این حوزه سوال از وزیر نیرو در ابتدای آذرماه امسال مطرح گردید. در سوال از وزیر نیرو مطرح شد که چرا وزارت نیرو به مشکلات آب و فاضلاب شهرستان سنندج رسیدگی نمی‌کند؟ و چرا آن وزارتخانه از وظیفه خطیر خود در حوزه تامین آب شرب سالم و بهداشتی شهر سنندج غافل شده است؟

 سوال از وزیر نیرو

لازم به ذکر است تاکنون (۴ آذرماه ۱۳۹۹) اقدامی ملموس و عملیاتی برای انتقال فاضلاب روستای سراب قامیش انجام نشده است.

همچنین مقرر بود آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج انتقال یابد اما عملا در این رابطه نیز اقدام خاصی صورت نگرفته است.

با توجه به حساسیت موضوع و وظیفه ذاتی بنده به عنوان دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، تا رسیدن به نتیجه نهایی و حل نگرانی به حق مردم و نهادهای مدنی سنندج، به صورت مستمر پیگیر موضوع خواهم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه