English

جمشید عیدانی:

آب اراضی دشت های جگین و یکدار تامین می شود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از تامین آب یک هزار و ۲۹۰ هکتار از اراضی دشت‌های جگین و یکدار در سال زراعی جدید خبر داد.

آب اراضی دشت های جگین و یکدار تامین می شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، جمشید عیدانی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: تامین آب اراضی دشت جگین در دو مرحله به صورت موازی در حال انجام است و با اتمام مرحله اول امکان کشت در بیش از دو هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع دو مرحله تامین آب سه هزار و ۱۰۰ هکتار انجام می‌شود که در حال حاضر قرارداد تامین آب ۷۵۵ هکتار از اراضی مرحله یک و ۱۴۲ هکتار از مرحله دو منعقد شده است.

عیدانی خاطرنشان کرد: توانایی تامین آب ۳۰۰ هکتار از اراضی دشت یکدار وجود دارد و تامین آب ۱۰۰ هکتار از مزارع کنار کانال سرپوشیده نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات سازه‌ای این عملیات، بیان داشت: در حال حاضر در شبکه آبیاری جگین ایستگاه‌های پمپاژ، کانال‌های انتقال آب، جاده بین مزارع و سکونت‌گاه‌های کارگری با بالاترین کیفیت در حال بهره‌برداری هستند که ظرفیت‌های خوبی را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

به گفته عیدانی اراضی این مجموعه تسطیح شده و از نوع اراضی زراعی کلاس یک محسوب می‌شود که از کیفیت مناسبی برخوردار است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به ظرفیت آبی استان، گفت: سطح زیر کشت نسبت به توان تامین آب کمتر است و این شرکت توانایی آن را دارد که آب بیش از چهار هزار هکتار از اراضی منطقه را تامین کند.

دشت های جگین و یکدار در شهرستان جاسک واقع شده و سد جگین جاسک درسال ۸۸ با ظرفیت ۳۰۰میلیون متر مکعب با هدف تامین آب شهرهای جاسک و بشاگرد و زمین های کشاورزی پایین دست به بهره برداری رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه