English

کیفی سازی در دفاتر خدمات قضایی اولویت دادگستری است

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کردستان ضمن تشریح نحوه فعالیت دفاتر قضایی در ایام کرونا گفت: کیفی سازی و ارایه خدمات با کیفیت به ارباب رجوع در دفاتر خدمات قضایی اولویت دادگستری است.

کیفی سازی در دفاتر خدمات قضایی اولویت دادگستری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، علی رشیدی صبح امروز دوشنبه در گفت و گو با رسانه های استان در سنندج اظهار داشت: تا پیش از این برنامه‌ریزی برای توسعه کمی دفاتر خدمات قضایی بود که تعداد این دفاتر به 31 مورد رسیده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کردستان گفت: به جای توسعه کمی دفاتر خدمات قضایی در این استان، تاکید بر توسعه کیفی است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها از این پس برای افزایش خدمات و کیفی تر شدن ثبت پرونده‌ها در این دفاتر خواهد بود، افزود: دو دفتر دیگر که کد فعالیت دریافت کرده و تجهیز نشده بودند هم در همین ماه در دهگلان و سریش آباد شروع به فعالیت می‌کنند تا تعداد دفاتر به 33 دفتر برسد.

رشیدی یادآور شد: در هر دفتر حداقل 2 نفر شامل مدیر و کارشناس حقوقی باید فعالیت کند که با توجه به فعالیت دفتر و فضای آن تعداد شاغلین تا حداکثر 10 نفر قابل افزایش است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کردستان با بیان اینکه از امروز تمامی قراردادهای وکلا با موکلان آنها باید در دفاتر خدمات قضایی ثبت شود، گفت: دادخواست‌های بدوی، دعاوی تجدیدنظر خواهی، اعاده و فرجام خواهی و اعتراض به قرار دادسرا برخی فعالیت‌هایی است که در این دفاتر انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: ثبت شکوایه، اظهارنامه، لایحه‌ها، دعاوی شورای حل اختلاف، درخواست بدوی دیوان عدالت اداری، ابلاغیه‌ها، ثبت ثنا و تمدید پروانه وکلا از دیگر فعالیت‌هایی است که دفاتر خدمات قضایی انجام می‌دهند.

رشیدی گفت: با توجه به محدودیت‌های جدید کرونایی، دفاتر در شهرهای با وضعیت قرمز می‌توانند با 50 درصد نیروی خود در ساعت کاری هشت تا 12 و 13 تا 17 فعالیت کنند.

وی جلوگیری از اطاله دادرسی، سرعت، دقت، شفافیت و دسترسی سریع مردم برای ثبت دادخواست و خدمات قضایی را از مزیت‌های مهم این دفاتر دانست و اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 87 درصد ابلاغ اوراق قضایی در استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه