English

سعید ناجی؛

در حال تهیه زیربنای مناسب برای درمان معتادان متجاهر هرمزگان هستیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به آسیب معتادان متجاهر به جامعه از تشکیل کمپ های ویژه و مرکز بازتوانی خبر داد.

در حال تهیه زیربنای مناسب برای درمان معتادان متجاهر هرمزگان هستیم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر مهر ایرانیان گفت: اوایل سال در حوزه مواد مخدر و معتادان به ویژه معتادان متجاهر که آزاردهنده روح و روان جامعه و سبب نگرانی، مردم هستند فعالیت های جدی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: بیشترین مشکل دستگاه های مختلف در این خصوص تشخیص تعداد درست این افراد و معرفی آنها به کمپ های مخصوص است که البته در خصوص حل این مشکل گام های موثری ازجمله انجام آزمایش غربالگری از افراد برداشته ایم.

ناجی با اشاره به کمپ های ماده ۱۵ و ماده ۱۶ افزود:  کمپ های ماده ۱۵ به صورت خود معرف کار می کنند و برای کسانی که احساس نیاز به درمان می کنند مناسب است اما کمپ های ماده ۱۶ برای درمان و بازتوانی معتادان متجاهر است که در آنجا با شرکت در دوره های مهارت آموزی مختلف می توانند در طی یک سال درمان، مهارت های شغلی مختلف کسب کنند و به بازار کار برگردند بنابراین این یک کار زیربنایی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان عنوان کرد: از ابتدای سال فعالیت های عمرانی قابل توجه ای برای تشکیل کمپ ماده ۱۶ در مجموعه ای که متعلق به بهزیستی بود، در حال انجام است.

وی در ادامه اظهار کرد: این امر با همکاری شورای هماهنگی مواد مخدر و سردار مومنی، در استان انجام شد که باعث تعلق اعتبار ویژه ای به این کار شد همچنین مبلغ سه میلیارد تومان از ناحیه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و یک میلیارد تومان هم از شهرداری بندرعباس مصوب شد که به این کار تخصیص داده شود.

سعید ناجی با بیان اینکه به علت شرایط آب و هوایی استان هرمزگان، خیلی از معتادان استان های همجوار تمایل دارند که در فصل سرما به این استان بیایند و دوره درمان خود را اینجا بگذرانند، افزود: هم اکنون ۲۴۰ نفر در کمپ ماده ۱۶ هستند اما به علت تشخیص سخت معتادان متجاهر و بازگشت دوباره برخی از آنان بعد از درمان، تعداد آمار واقعی بیشتر از این است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از اهداف مرکز جامع بازتوانی افراد علاوه بر درمان بیماری و دوره های مهارت آموزی، ارائه خدمات مشاوره و مددکاری چه برای فرد بیمار چه برای خانواده ی آن است که روند درمان بیماری کامل پیش رود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه