English

برای اولین بار در کشور؛

سامانه الکترونیکی انتخابات در اصفهان رونمایی شد

اولین سامانه الکترونیکی برگزاری انتخابات (سابا) در شرکت مخابرات اصفهان رونمایی شد.

سامانه الکترونیکی انتخابات در اصفهان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سرپرست مخابرات منطقه اصفهان در آیین رونمایی از سامانه الکترونیکی انتخابات گفت: این سامانه برای اولین بار در کشور در مدت 6 ماه در استان اصفهان  طراحی و قابلیت برگزاری الکترونیکی تمام انتخابات را دارد.

ناصر مشایخی با بیان اینکه این سامانه در راستای تحقق دولت الکترونیک راه اندازی شده است ، بیان داشت: کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های الکترونیکی وارد این سامانه شوند و مراحل احراز هویت، رای گیری و در نهایت اعلام نتایج با حفظ محرمانگی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: سامانه الکترونیکی انتخابات سامانه‌ای بومی، تمام الکترونیک، مطمئن، امن بوده و مبتنی بر داده‌های دقیق طراحی شده است.

وی ادامه داد: محدودیتی برای استفاده همزمان کاربران از این سامانه وجود ندارد و امکان برگزاری انتخابات در هر سطحی وجود دارد.

سرپرست مخابرات منطقه اصفهان اضافه کرد: سامانه الکترونیکی انتخابات در یک مرحله برگزاری انتخابات که با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان انجام شد و مورد تایید قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: اولین آزمایش و اجرای اساسی این سامانه در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اجرایی شده است.

 مشایخی توضیح داد: با توجه به شیوع کرونا و شرایط ایجاد شده در کشور هر کدام از اصناف به راحتی می‌توانند از این سامانه برای برگزاری انتخابات خود استفاده کنند.

سرپرست مخابرات منطقه اصفهان گفت: امکان استفاده از این سامانه در برگزاری الکترونیکی تمام انتخابات از جمله انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، اما این امر منوط به تایید نهاد‌های مسئول در این زمینه است.

در ادامه مدیر منابع انسانی شرکت مخابرات منطقه اصفهان بیان کرد: این سامانه با مشارکت یکی از شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان طراحی شده است.

همایون نوربخش گفت: از سال 94 موضوع نظرسنجی‌های الکترونیکی مطرح شد که اولین ایده برای راه‌اندازی سامانه انتخابات الکترونیک بود و بیش از ۵ سال تجربه برای طراحی آن وجود دارد.

وی اظهار داشت: درسامانه الکترونیکی انتخابات احراز هویت، پایداری و توسعه پذیری آزمایش شده و با انتخابات انجمن صنفی نیز آزمایش عملی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه