English

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در کردستان:

دیرکرد جرایم دریافتی تسهیلات ، به امور خیرخواهانه اختصاص می یابد

مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کردستان از صرف منابع دریافتی حاصل از جریمه دیرکرد تسهیلات پرداختی در راستای امور خیرخواهانه خبر داد.

دیرکرد جرایم دریافتی تسهیلات ، به امور خیرخواهانه اختصاص می یابد

حسام الدین اسعدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج کردستان ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: این بانک برای نخستین بار در سطح شبکه بانکی کشور، وجوه دریافت شده بابت جریمه دیرکرد را در امور عام‌المنفعه و خیرخواهانه صرف خواهد کرد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در کردستان در ادامه افزود: بانک مهر ایران پیش از این نیز در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت‌های جدی داشته است. بیمه 500 هزار خانه روستایی در سه استان محروم و ساخت 100 واحد مسکونی برای سیل‌زدگان برخی از اقدامات بانک مهر ایران در این حوزه به شمار می‌رود.

اسعدی در ادامه یادآور شد: وجه التزام یا جریمه تأخیر تأدیه همان پولی است که بانک‌ها بابت تأخیر در بازپرداخت اقساط تسهیلات از مشتریان خود دریافت می‌کنند. در واقع وجه التزام نوعی ضمانت است که باعث انضباط مالی مشتریان بانک‌ها می شود. بانک‌ها ناگزیر از دریافت وجه التزام هستند، زیرا این جریمه به‌نوعی ابزار وصول مطالبات است.

وی اظهار کرد: در بانک‌های اسلامی سایر کشورها جریمه تأخیر صرفاً به فعالیت‌های خیریه اختصاص می یابد و با سایر منابع بانک ادغام نمی شود. جریمه تأخیر در بازپرداخت اقساط، در اکثر بانک‌های اسلامی در حسابی مجزا جمع‌آوری می شود و صرفاً در فعالیت‌های خیرخواهانه و غیرانتفاعی مورد استفاده قرار می گیرد. به‌عبارتی، بانک از جرایم دریافتی از تأخیر، هیچ نفعی نمی برد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در کردستان در ادامه بیان کرد: این بانک در رابطه با نحوه هزینه‌کرد جریمه تأخیر تأدیه نیز پیشگام شده و هیئت مدیره این بانک در آخرین مجمع عمومی که 30 شهریور برگزار شد، پیشنهاد کردند تا وجه دریافتی بابت این جریمه در حوزه مسئولیت اجتماعی صرف شود. خوشبختانه این موضوع مورد موافقت سهامداران بانک مهر ایران قرار گرفت و این بانک برای نخستین بار در سطح شبکه بانکی کشور، نسبت به صرف وجوه دریافت شده بابت تأخیر تأدیه در امور خیر و حوزه مسئولیت اجتماعی اقدام خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه