English

معاون شهرداری قم:

بوستان یادمان شهداء در قم، نمونه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست

معاون شهرداری قم گفت: بوستان یادمان شهداء در قم، کاری ماندگار و نمونه در زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهداست و به هر شهید در قم یک درخت کاشته می‌شود.

بوستان یادمان شهداء در قم، نمونه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید امیر سامع در آئین غرس نهال ۶۰۹۰ شهید استان قم در بوستان یادمان شهداء اظهار داشت: پروژه بوستان یادمان شهدا از دو سه سال قبل جزئی از دغدغه شهرداری در قم بود تا چنین طرحی به سرانجام برسد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: برای ایجاد بوستان، به فکر جانمایی مناسبی بودیم و در این ارتباط در بوستان ۱۰۰۰ هکتاری زائر، فضایی تعریف شد.

سامع تصریح کرد: این بوستان ۱۰۰۰ هکتاری از طرح موزه دفاع مقدس شروع می‌شود و باغ پرندگان و شهدای گمنام نیز به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری و مدیران استان احداث شد و یادمان امروز نیز جزئی از پروژه‌های متعدد تعریف شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: این بوستان با وسعت ۸ هزار متر مربع طراحی شده و سازمان پارک‌ها بخشی برای شبکه معابر را طراحی کرده، قرار است در حدود ۶۰ هزار متر مربع از این بوستان تعداد ۶ هزار درخت غرس شود.

سامع عنوان کرد: تمامی درختان انتخاب شده از جمله انار و زیتون و انجیر در قرآن به آن اشاره شده و سرو نیز نمادی از مقاومت است، ضمن اینکه درختان سازگار با اقلیم قم انتخاب شده‌اند.

وی گفت: غرس نهال به نام شهیدان به عنوان یک جریان فرهنگی تداوم دارد و از خانواده شهدا دعوت می‌کنیم هفته‌ای یک روز در برنامه‌ای منسجم در این جا حضور یابند و به غرس نهال بپردازند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم بیان کرد: این بوستان به نام شهیدان ثبت می شود و در واقع بوستان یادمان شهداء در قم، کاری ماندگار و نمونه در زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهداست.

سامع عنوان کرد: سپاه همراهی خوبی در ایجاد بوستان و طرح غرس نهال دارد و پروژه مقدسی است و خوشحالیم چنین کاری بنا نهاده شد تا یادگار بماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه