English

فرمانده انتظامی استان قم خبرداد؛

اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی

فرمانده انتظامی استان قم از اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی به مدت 2 ماه در قم خبر داد.

اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی

به گزارش خبرگزاری موج قم، سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: بنا به تدبیر و دستور سردار اشتری فرمانده محترم ناجا، اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی همزمان با سراسر کشور در قم به مدت 2 ماه اجرایی می شود.

وی گفت: موتورسیکلت ها به دلایلی چون تخلفات راهوری، انتظامی یا موضوعات مرتبط با حوزه پلیس آگاهی، دستور قضائی و ... متوقف و پارک هستند و مطابق تدبیر و دستور صورت گرفته با در نظر گرفتن شرایطی ، فرآیند ترخیص این موتورها را سرعت خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: از تاریخ 12 اسفند 98 به قبل، موتورسیکلت های رسوبی که در پارکینگ ها هستند با رفع موانع و ایجاد شرایطی خاص ترخیص می شوند.

سردار میرفیضی همچنین درباره جرایم این موتورسیکلت ها خاطرنشان کرد: هزینه جریمه موتورسیکلت ها به حالت اولیه باز می گردد و در واقع طی مدتی که در پارکینگ متوقف بوده اند شامل جریمه 2 برابری نمی شوند از طرفی مالکان می توانند با طرح تقسیط جرایم بدون پرداخت "پیش پرداخت" به صورت یک ساله و تقسیطی جریمه ها را پرداخت کنند.

وی با اشاره به فرصت 2 ماهه برای مالکان موتورسیکلت های توقیفی در سراسر کشور یادآور شد: شرایطی فراهم شده که مالکان این موتورها با مراجعه به دفاتر پلیس +10 برای ترخیص موتورسیلکت های رسوبی اقدام کنند.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: تمهیداتی پیش بینی شده که فرآیند ترخیص موتور سیکلت های رسوبی با مراجعه مالک یا نماینده قانونی ( متصرف) با به همراه داشتن اسناد کامل شامل کارت ملی، برگ سبز موتورسیکلت، برگه پارکینگ و مراجعه به دفاتر پلیس +10 بتوانند در کمتر از یک ساعت فرآیند ترخیص موتور خود را انجام دهند.

سردار میرفیضی گفت: بدیهی است که اگر افرادی که شامل این طرح می باشند طی مدت اشاره شده در راستای ترخیص موتورسیکلت رسوبی خود مراجعه نکنند، موتور مذکور تحویل مراجع قانونی شده و به عنوان بلاصاحب و رهاشده به فروش می رسد؛ البته هزینه این فروش به مدت 6 ماه توسط مراجع نگهداری می شود و اگر در این بازه فرد مراجعه و پیگیری نکند، پول حاصل از فروش به بیت المال واگذار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه