English

دانش آموزان با نیازهای خاص صاحب مرکز مشاوره خانواده شدند

با حضور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اولین مرکز تخصصی راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان در سنندج به بهره برداری رسید.

دانش آموزان با نیازهای خاص صاحب مرکز مشاوره خانواده شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، این مرکز در محوطه دبستان دکتر فانی راه‌اندازی شده و با چهار نفر نیروی تخصصی روانشناس، مشاور و مددکار اجتماعی در راستای کمک به حفظ تعادل واستحکام خانواده و به منظور مشارکت بهینه در تعلیم وتربیت فرزندان فعالیت می‌کند.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین افتتاح این مرکز گفت: با افتتاح این مرکز تعداد مراکز ارائه خدمات مشاوره تخصصی به خانواده و دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در کشور به 43 مورد ‌رسید.

سیدجواد حسینی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید تعداد این مراکز تخصصی در کشور به 165 مورد برسد که تلاش داریم تا پایان سال این مهم محقق شود.

وی استانداردسازی نیروی انسانی در این مراکز را یکی دیگر از فعالیت‌های در دست اقدام اعلام کرد و یادآور شد: براساس استاندارد به ازای هر دانش‌آموز باید یک مشاور و مددکار داشته باشیم که هم‌اکنون به ازای هر 160 دانش‌آموز یک مشاور داریم و در این زمینه با 13 هزار کمبود نیرو مواجه هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه به بیان آماری از مدارس کردستان پرداخت و تاکید کرد: در این استان 39 مدرسه ویژه، 270 مدرسه پذیرا و 14 مدرسه پشتیبان در امر تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه مشارکت دارند.

وی اظهار داشت: 13 مشاور و هشت رابط مشاور در سطح استان خدمات مشاوره تحصیلی تربیتی، ارتقای بهداشت روان، پیشگیری از مشکلات اجتماعی رفتاری، کاهش استرس وغیره را به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز گفت: در استان در هر شهر یک مرکز مشاوره وجود دارد و این تعداد در سنندج سه مرکز است اما این مراکز شاید نتوانند خدمات تخصصی به دانش‌آموزان با نیاز ویژه ارائه دهد.

خلیل رنجبر افزود: بر این اساس مرکز تخصصی برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه در سنندج راه‌اندازی شده و برای شهرهای سقز و مریوان نیز برنامه‌ ریزی‌های لازم انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه