English

وجود ۲۳ مدرسه مخصوص نابینایان در کشور

سید جواد حسینی از وجود ۲۳ مدرسه مخصوص نابینایان در کشور خبر داد و بیان کرد آموزش و پرورش یکی از وجوه مهم عادلانه شدن و دسترسی‌سازی جامعه است.

وجود ۲۳ مدرسه مخصوص نابینایان در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در برنامه‌ای که امروز به مناسبت روز جهانی نابینایان به صورت ویدئوکنفرانس و مجازی برگزار شد، اظهار کرد: معتقدیم که آرمان بشر ایجاد یک جامعه دوستدار انسان است و جامعه دوستدار انسان، جامعه دوستدار معلول و آسیب‌دیدگان جسمی ـ حرکتی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان، با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا قوانین جامع برای متناسب‌سازی و عادلانه‌سازی جامعه را به پیش ببریم، گفت: در این مسیر به دو نکته باید توجه داشت که آن هم برابری فرصت آموزشی برای آسیب‌دیدگان و معلولان و دسترسی پذیری به فضا، تجهیزات و امکانات آموزشی و پرورشی است.

حسینی با اشاره به روز عصای سفید، افزود: آموزش و پرورش یکی از وجوه مهم عادلانه شدن و دسترسی‌سازی جامعه است و در جامعه توسعه یافته، پیشرفته و کمال‌جو، جلوه آموزشی برای عادلانه‌سازی و کیفیت بخشی به نظام یاددهی ـ یادگیری توجه می‌شود یعنی باید کیفیت‌بخشی شود و مدارس همسو شکل بگیرد.

وی به تاریخچه آموزش نابینایان اشاره کرد و گفت: آموزش نابینایان به 100 سال پیش باز می‌گردد و پس از آن به تدریج در استان‌های دیگر شکل گرفته است تا آنکه در سال 1369، اساسنامه سازمان استثنایی تصویب شد و از سال 1370 سازمان کودکان استثنایی مستقر شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه