English

معاون استانداری قم:

نقش مدیریت شهری در اجرای چشم اندازهای کلان شهری بسیار کلیدی است

معاون استانداری قم گفت: نقش مدیریت شهری در اجرای چشم اندازهای کلان شهری بسیار کلیدی است.

نقش مدیریت شهری در اجرای چشم اندازهای کلان شهری بسیار کلیدی است

به گزارش خبرگزاری موج قم، محسن بهشتی پور در حاشیه رونمایی از کتاب و کلیپ‌های روز قم با اشاره به اهمیت نام‌گذاری روز قم و جایگاه شهر قم، اظهار داشت: قم از جنبه‌های مختلف دارای ارزش‌های انکارناپذیری بوده و تاریخ آن به قبل از اسلام بازمی‌گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تاریخ مدنیت شهر قم را از قبل از اسلام و ورود آن به ایران دانست و افزود: شهر قم با ورود حضرت معصومه(س) به شهر و ثبت مذهب تشیع برای مردم از ابتدای اسلام نقش قابل‌توجه‌ای در تاریخ اسلام و در کشور و جهان ایفا کرده است.

بهشتی، حوزه علمیه شهر قم را با قدمتی طولانی یکی از قطب‌های مهم علوم دینی در دنیای تشیع معرفی کرد و گفت: قم از نظر جغرافیایی نیز با قرار گرفتن در بین شهرهای بزرگ و مهم کشور محل رفت‌وآمد بسیاری از مردم بوده است.

وی تأثیر شهر و مردم قم را در انقلاب اسلامی نیز یادآور شد و مطرح کرد: مهاجرپذیری شهر قم و افزایش جمعیت آن و همچنین تبدیل آن به یک کلان‌شهر از دیگر نکاتی است که در قم موردتوجه بوده و در این شهر شاهد همبستگی و اتحاد بیش از ۱۲۰ ملیت در کنار هم هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: پیشرفت‌هایی شهر قم در حوزه عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و غیره داشته که توانسته بحث توریست گردشگری را ارتقاء داده و سبب رونق سرمایه‌گذاری در شهر شده هرچند هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

بهشتی با ابراز خرسندی از حرکت مثبت شهر قم در ریل توسعه، خاطرنشان کرد: باید با همدلی و هم افزایی بیشتر در بین ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به این حرکت سرعت بیشتری داده تا انتظاراتی که از شهر قم وجود دارد، برآورده شود.

وی شناسایی نقاط ضعف و کاستی‌های شهر قم را در همه حوزه‌ها لازم و ضروری خواند و تأکید کرد: باید با نگاهی کارشناسی به نقاط ضعف و کاستی‌ها در شهر نگاه کرده و عملکرد همه ارگان‌ها برای بهبود و افزایش عملکرد ارزیابی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نقش مدیریت شهری را در اجرای چشم‌اندازهای کلان‌شهر قم بسیار کلیدی دانست و یادآور شد: توسعه شهر و ارتقاء فرهنگ شهروندی با مدیریت قوی شهری امکان‌پذیر بوده و باید تمام اقدامات نیز حول محور وجهه مذهبی شهر قم و جایگاه آن در جهان تشیع برنامه‌ریزی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه