English

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم:

الزام حضور ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه ها

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: کشتار بدون نظارت و غیراصولی مخاطره آمیز بوده و می تواند منجر به بروز بیماری های مشترک شود و به همین منظور باید بررسی های لازم در خصوص ذبح شرعی، رعایت پروتکل های بهداشتی و تائیدیه دامپزشکی صورت پذیرد.

الزام حضور ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه ها

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سید جمال الدین طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: در راستای حفظ و صیانت ازحقوق عامه و اطمینان مردم از حلال بودن گوشت مصرفی، حضور ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه های دام و طیور الزامی است.

وی در حاشیه بازدید از کشتارگاه شهرستان خاتم در معیت امام جمعه موقت این شهرستان بیان داشت: کشتار بدون نظارت و غیراصولی مخاطره آمیز بوده و می تواند منجر به بروز بیماری های مشترک و به خطر افتادن سلامت افراد شود و به همین منظور باید بررسی های لازم در خصوص ذبح شرعی، رعایت پروتکل های بهداشتی و تائیدیه دامپزشکی صورت پذیرد.

این مقام قضایی ضمن تاکید بر عرضه گوشت سالم و با کیفیت اظهار داشت: نقش دادستانی و مراکز ذینفع در این خصوص حایز اهمیت بوده و می‌تواند به ارتقای بهداشت گوشت، سلامت غذایی و همچنین افزایش بهره‌وری کشتارگاه کمک کند.

طباطبایی تصریح کرد: دادستانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف که سلامت عمومی مردم بخصوص در این ایام درگیری با ویروس کرونا را تهدید نماید با خاطیان در این زمینه برابر با قانون برخورد قاطع قانونی خواهد نمود.

شایان ذکر است در این بازدید امام جمعه موقت شهرستان خاتم حجه الاسلام نبوی زاده نیزبرخی از احکام ذبح شرعی رابرای قصاب های کشتار گاه یاد آور شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه