English

در مراسم راه اندازی مرکز پزشکی قانونی خاتم بیان شد؛

نظر پزشکی قانونی در دیه و میزان جرایم یک ملاک است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: نظر پزشکی قانونی می ‌تواند در بحث دیات و میزان جرایم ملاک باشد و بسیاری از پرونده ‌های مشابه در دستگاه قضایی نیازمند اخذ نظر سازمان پزشکی قانونی است.

نظر پزشکی قانونی در دیه و میزان جرایم یک ملاک است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سید جمال الدین طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: پزشکی قانونی یک نهاد پزشکی _  قضائی است که نقش بسیار مهمی در ادله اثبات جرم و همچنین اجرای عدالت قضائی دارد.

وی در آیین افتتاح مرکز پزشکی قانونی شهرستان خاتم بیان داشت: برای تحقق عدالت، حقوق فردی و اجتماعی مردم که در راستای قانون و متناسب با شئونات مردم انجام شود یک ابزار و نیازمندی ‌هایی دارد که بخشی از آن می‌ تواند متوجه سازمانی باشد تحت عنوان سازمان پزشکی قانونی تا به وظایف و تکالیف تعیین شده عمل کند.

این مقام قضایی اظهار داشت: ما شاهد هستیم تحقق عدالت که در فرآیند رسیدگی در دستگاه قضایی مورد انتظار است بخشی از آن و در مواردی به ورود پزشکی قانونی برای تعیین و تبیین و اعلام به مراجع قضایی برای صدور احکام بستگی دارد و این یک امر کاملا تخصصی و در حوزه سازمان پزشکی قانونی تعریف شده است.

وی در خصوص نقش پزشکی قانونی تصریح کرد:  نقش پزشکی قانونی در تعیین تشخیص هویت و میزان جرایم و جنایاتی که در این حوادث به وقوع می پیوندد و موارد دیگر نشان می‌دهد افراد ذی حق چگونه به حق خود برسند که با نظر پزشکی قانونی رسیدن به آن امکان دارد.

طباطبایی ابراز کرد: در نظام حقوقی برای اینکه حقوق اشخاص کاملا رعایت شود و در حوادثی که رخ می ‌دهد و در دعاوی به وجود آمده و جرایم و جنایات و بسیاری از موارد برای تعیین و تبیین حدود آن حقوق، قاضی حتما باید به کارشناس مراجعه کند.

این مقام مسئول در بحث دیات و میزان جرایم عنوان کرد: نظر پزشکی قانونی می ‌تواند در بحث دیات و میزان جرایم ملاک باشد و بسیاری از پرونده ‌های مشابه در دستگاه قضایی نیازمند اخذ نظر سازمان پزشکی قانونی است.

دادستان شهرستان خاتم خاطر نشان کرد: به منظور تسهیل دسترسی مردم به خدمات پزشکی قانونی و ارائه هرچه بهتر خدمات این سازمان با پیگیری های انجام شده، مرکز پزشکی قانونی در بیمارستان این شهرستان راه اندازی گردید.

وی ضمن تقدیر از همکاری رییس بیمارستان این شهرستان در افتتاح این مرکز، بیان داشت: راه اندازی این مرکز گام مهمی در تسریع امور مراجعین و عدم نیاز به طی مسافت به شهرستان های همجوار جهت اخذ خدمات پزشکی قانونی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی