English

حمیدرضا عظیمیان:

اجرای نورد گرم شمارۀ ۲ فولاد مبارکه در راستای منافع ملی است

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: با اجرایی شدن دو پروژۀ بزرگ نورد گرم شمارۀ 2 و طرح مدیریت هوشمند فولاد مبارکه، این شرکت سهم بسزایی در تولید فولاد کشور خواهد داشت.

 اجرای نورد گرم شمارۀ 2 فولاد مبارکه در راستای منافع ملی است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حمیدرضا عظیمیان در بازدید نمایندۀ مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید فولاد مبارکه با بیان اینکه اجرای نورد گرم شمارۀ 2 فولاد مبارکه در راستای منافع ملی است، خاطرنشان کرد: در صورت احداث و بهره برداری از خط نورد گرم شماره 2 فولاد مبارکه تمامی محدودیت های موجود در بازار فولاد کشور و نیاز نوردکاران به کلی برطرف خواهد شد.

وی از داخلی سازی بیش از 54 درصد تجهیزات خط نورد گرم شمارۀ ۲ به عنوان یکی از مزیت های اصلی این فرایند نام برد و گفت: با این رویکرد دانش فنی ساخت ارتقا خواهد یافت و فرصتهای زیادی برای اشتغالزایی و به کارگیری دانش فنی جوانان داخلی فراهم خواهد شد. به خاطر داشته باشیم اگر  نورد گرم شمارۀ 2 اجرا شود ظرفیت ورق این کارخانه دوبرابر خواهد شد و ازآنجاکه کل نیاز کشور 8 میلیون است، در این صورت ظرفیتهای صادرات و ارزآوری نیز افزایش خواهد یافت. همچنین با عنایت به اینکه در حال حاضر در فولاد مبارکه حداکثر عرض ورقهای تولیدی 1.850 میلیمتر است، با اجرای نورد گرم شمارۀ 2، قابلیت تولید ورق های عریض تا 2.100 میلیمتر و بدنۀ خودروهای شاسی بلند نیز فراهم خواهد شد. در این راستا از دولت و نمایندگان محترم مجلس انتظار میرود از اجرای هرچه سریعتر این پروژۀ ملی حمایت کنند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه افزود: در حال حاضر در صنایع کشور سازمانی وجود ندارد که به طور کامل با فناوری دیجیتال و تکنولوژی نسل چهارم مدیریت شود. با پیاده سازی این طرح در فولاد مبارکه ضمن کاهش دخالت افراد در تولید، بهره وری نیروی انسانی و تولید کارخانه افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت.

عظیمیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 1500 کارخانه و خط تولید ازجمله صنایع خودروسازی، تولیدکنندگان لوله و پروفیل و... در پایین دست فولاد مبارکه ، محصولات این شرکت را به محصولات نهایی تبدیل می کنند و به دست مصرف کننده می رسانند. بنابراین تداوم تولید در این زنجیره از اهمیت خاصی برخوردار است. ضمن اینکه از شمش های تولیدی فولاد مبارکه با همکاری فولاد اکسین در پروژههای ملی مانند انتقال نفت گوره به جاسک استفاده می شود. بنابراین از هر حیث باید به فولاد مبارکه نگاه ملی داشته باشیم.

مدیر فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با عنایت سهامداران شرکت و با رویکرد مثبت مدیریت به موضوع مسئولیت های اجتماعی، شاهد آن هستیم که هر سال بودجۀ مسئولیت های اجتماعی شرکت نسبت به سال قبل افزایش قابل ملاحظه ای یافته است. در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا، فولاد مبارکه بیمارستان ها و مراکز بهداشتی را در خرید تجهیزات درمانی و ضدعفونی یاری کرد. همچنین با تأمین اکسیژن موردنیاز بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی داخل و خارج استان تا پایان سال جاری این مراکز را مورد حمایت قرار داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه