English

عبدالرضا اقبال:

بدهی۱۵۰میلیونی هیات کشتی استان اردبیل/رتبه کشتی استان در سطح کشور در شان اردبیل نیست

رئیس هیأت کشتی استان اردبیل گفت:متأسفانه علاوه بر ۱۵۰ میلیون تومان بدهی که از هیأت‌های قبلی برجای ماندهبرای تهیه و تجهیز سالن‌های کشتی در شهرستان‌ها و مرکز استان اردبیل جهت برگزاری تمرینات کشتی نیز نزدیک ۲ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است .

بدهی150میلیونی هیات کشتی استان اردبیل/رتبه کشتی استان در سطح کشور در شان اردبیل نیست

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، عبدالرضا اقبال رئیس هیأت کشتی استان اردبیل درباره وضعیت مالی این رشته ورزشی گفت: متأسفانه علاوه بر ۱۵۰ میلیون تومان بدهی که از هیأت‌های قبلی برجای مانده برای تهیه و تجهیز سالن‌های کشتی در شهرستان‌ها و مرکز استان اردبیل جهت برگزاری تمرینات کشتی نیز نزدیک ۲ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است .

بیش از ۳۰۳۵ ورزشکار بیمه شده، ۱۰۰ مربی و ۵۷ داور در رشته کشتی اردبیل فعالیت می‌کنند و ۱۸ سالن کشتی فعال در سطح استان وجود دارد که ۶ سالن در مرکز اردبیل میزبان کشتی‌گیران است.

رتبه کشتی استان در سطح کشور در شان اردبیل نیست

وی افزود: با توجه به اعلام فدراسیون کشتی ایران در سال ۹۸، هیأت کشتی استان در سطح کشور رتبه ۱۸ را دارد که با توجه به پیشینه درخشان این رشته، این رتبه در شأن کشتی استان نیست.
 
اقبال عنوان کرد: مسؤولان استان باید به کمک کشتی بیایند تا ورزش اول کشور که ریشه در تاریخ و فرهنگ ما ایرانیان دارد، نجات پیدا کند.
 
وی تصریح کرد: با توجه آمار سال ۹۸، کشتی هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت سیر نزولی را طی می‌کند و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند در سال‌های آینده ما شاهد غیرفعال شدن کشتی مثل بعضی از رشته‌های ورزشی که در سطح استان و کشور غیرفعال هستند، خواهیم بود.
 
رئیس هیأت کشتی استان اردبیل ادامه داد: در حقیقت این شرایط اصلاً مناسب جامعه و مناسب با اهداف ورزش و تربیت‌بدنی نیست و اگر ما می‌خواهیم جامعه سالم و با نشاط و عاری از هرگونه بزهکاری‌های اجتماعی داشته باشیم، باید به ورزش به ویژه ورزشی که در فرهنگ و تاریخ ما است و دین مبین اسلام هم آن را با توجه به این‌که در آن فرهنگ و مرام پهلوانی و اخلاق و کردار نیک و پسندیده را ترویج می‌دهد، تأیید کرده، اهمیت قائل شویم.
 
اقبال بیان کرد: قطعا بنده به تنهایی و با منابع مالی اندک و بدون حمایت مسؤولان توانایی حرکت دادن کِشتی به گل نشسته کُشتی را ندارم و عاجزانه از مسؤولان شهرستان‌ها و استان تقاضا دارم به کشتی عنایت ویژه داشته باشند و کشتی را از این وضعیت نجات دهند، تا مانند سال‌های گذشته بتوانیم از فرزندان این جامعه افتخارآفرینانی مانند احد پازاج، علی اشکانی، افشین بیابان‌گرد، سلیم لسانی، ناصر احمدی، جابر پارسی، حمید صمدی، اکبر سبحانی، بهرام معروف‌خانی و... را به جامعه تقدیم کنیم، تا آنان نیز پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در میادین ملی و بین‌المللی به احتزاز درآورند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه