English

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم خبرداد؛

افزایش ۲۲ درصدی کرایه تاکسی

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم از افزایش 22 درصدی کرایه تاکسی در قم خبرداد.

افزایش 22 درصدی کرایه تاکسی

به گزارش خبرگزاری موج قم، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با بیان این که طبق مصوّبه ستاد ملی مبارزه با کرونا باید یک مسافر از هر تاکسی و ۳ مسافر از هر ون دورن شهری کاسته شود، خاطرنشان کرد: نرخ پایه کرایه تاکسی در قم یک هزار و ۷۰۰ تومان برای هر نفر است که با احتساب ۴ نفر مسافر، مبلغ ۶ هزار و ۸۰۰ تومان می شود که بر اساس کاهش یک نفر از مسافران، پیشنهاد اصلاح نرخ ۳۳ درصدی از سوی شهرداری به شورای شهر تا پایان دوره کرونا ارائه شده است.

روح الله امراللهی ادامه داد: این سقف ۳۳ درصد در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر به ۳۰ و در کمیسیون تلفیق شورا به ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد و در نهایت، میانگین حدود ۲۲ درصد افزایش مورد تأیید نهایی قرار گرفت و مجوّز آن صادر شد.

وی افزود: بر این اساس، مجوز اصلاح نرخ پایه از یک هزار و ۷۰۰ تومان به ۲ هزار تومان صادر می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم همچنین اضافه کرد: بدیهی است این افزایش نرخ صرفا مربوط به دوران شیوع کروناست و پس از پایان همه گیری این بیماری و اعلام آن از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، نرخ ها به حالت طبیعی باز می گردد.

امراللهی یادآور شد: بنابراین نظر نهایی این است که مسافران هر تاکسی شامل یک مسافر در صندلی جلو و دو مسافر در صندلی های عقب جهت رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و برای حفظ بیشتر سلامت مردم در نظر گرفته شده و همچنین ۳ سرنشین نیز از هر ون مسافری درون شهری کاسته می‌شود.

وی تصریح کرد: بدیهی است پس از اجرایی شدن این مصوّبه، بازرسان سازمان تاکسیرانی موظف به نظارت بر اجرای دقیق این امر هستند و در صورت نیاز باید با متخلّفان برخورد و آنان را جریمه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه