English

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین خبر داد:

تلف شدن یک قلاده گربه وحشی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین از تلف شدن یک قلاده گربه وحشی در اثر برخورد خودروی عبوری در پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین خبر داد.

تلف شدن یک قلاده  گربه وحشی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد

به گزارش موج اصفهان، علیرضا رضایی گفت: محیط بانان پناهگاه حیات وحش عباس آباد ضمن گشت و کنترل در محور چوپانان -اردکان که از داخل پناهگاه حیات وحش عباس آباد می گذرد متوجه لاشه یک قلاده گربه وحشی شدند که بر اثر برخورد خودرو عبوری تلف شده بود.

وی با بیان اینکه این گونه گربه سان از جمله گونه های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: در این راستا جهت بررسی نسبت به انتقال لاشه و نمونه برداری از بافت آن اقدام شد.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه ۶۰ کیلومتر از محور چوپانان - اردکان از داخل پناهگاه عباس آباد می گذرد شاهد برخورد گونه های حیات وحش شامل کل و بز ،قوچ و میش ، هوبره ، زاغ بور با خودروها می باشیم.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین گفت: انجام مطالعات لازم و بکارگیری روش های استاندارد برای ایمن سازی جاده مورد نظر با ایجاد زیر گذر و معبر مناسب و نصب تابلوهای هشدار دهنده در مجاورت جاده جهت کاهش تلفات جاده ای حیات وحش ضروری است.

به گزارش موج؛ گربه وحشی جانوری از خانواده گربه سانان است و شباهت زیادی به گربه اهلی دارد و مناطق جنگلی، کوهستانی، استپی و بیابانی زیستگاه این گربه می باشد.اگرچه از تعداد این گربه ها در کشور اطلاع دقیق در دست نیست، ولی به نظر می رسد به دلیل کم شدن طعمه و تخریب زیستگاه جمعیت آن ها رو به کاهش است.گربه وحشی حیوانی شبگرد است که تنها زندگی می کند و از پستانداران کوچک، پرندگان و گاهی حشرات تغذیه می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی