English

زنگ خطر پیک سوم کرونا در مازندران

افزایش تعداد بستری شدگان کرونایی در مازندران زنگ خطر پیک سوم کرونا در این استان شمالی را به صدا درآورده است.

زنگ خطر پیک سوم کرونا در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، بی توجهی ها به شیوه نامه های بهداشتی توسط برخی مردم و مسئولان ، استان را همچنان قرمز رنگ نگه داشته و هر روز شاهد خبرهایی از افزایش شمار بستری های روزانه کرونایی در استان هستیم.

این وضع باعث شده تا زنگ خطر پیک سوم کرونا در این استان شمالی بصدا در‌بیاید و کادر درمان خسته‌تر از همیشه در خط مقدم مبارزه با این ویروس در تلاشند.

آمار های دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته حکایت از بستری شدن ۱۴۳ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های استان دارد.

همچنین شمار بستری شدگان این بیماری در مراکز درمانی و بیمارستان ها به ۷۵۶ نفر رسید.

شناسایی ۱۱۳ بیمار کرونایی جدید در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۱۱۲ نفر ترخیص شدند.

سید عباس موسوی افزود: اکنون ۵۹۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری هستند.

وی ادامه داد: ۱۴۱ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

ابتلای ۳۰ بابلی به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۳۰بیمار کرونایی جدید ۲۴ ساعت گذشته در ۴ بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۲۲ بیمار با بهبود یافتن نسبی مرخص شدند.

سید فرزاد جلالی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۱۶۲نفر اعلام کرد و افزود: ۳۸ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

وی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و بهداشت دست تاکید کرد.

آخرین محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا در مازندران

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اعمال محدودیت‌های کرونایی در مناطق قرمز استان اشاره کرد و گفت: محدودیت اماکن شلوغ که منجر به افزایش تماس‌ها و انتقال ویروس کرونا می‌شود همچنان ادامه دارد.

سید عباس موسوی افزود: تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه، رشته‌های ورزشی، تالار‌های پذیرایی و مناطقی که در انتقال ویروس نقش دارند، جزو شمول این محدودیت‌ها است و در صورت عدم رعایت محدودیت‌ها مجبور شیوه‌های اجباری را درپیش بگیریم.

اعمال محدودیت‌های کرونایی در روستا‌های مازندران

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری مازندران نیز به فعالیت دوباره ستاد پدافند غیر عامل زیستی در روستا‌های استان اشاره کرد وگفت: این ستاد با مسئولیت دهیاران و با مشارکت بهورزان، امامان جماعت روستا‌ها پایگاه مقاومت بسیج و بخشداری‌ها برای مقابله با بیماری کرونا فعال شده است.

طالبی افزود: بازدید مستمر از خبازی‌ها، فروشگاه عرضه مواد غذایی، قهوه خانه ها، سالن‌های ورزشی، تالار‌های پذیرایی، کافه، چایخانه، آرایشگاه مردانه و زنانه در دستور کار این ستاد است.

وی ادامه داد: مراسم جشن، عروسی و ترحیم، برنامه‌های ورزشی، اجتماعی و فرهنگی، گردهمایی یا جلسات اجتماع محور در سطح مساجد، حسینیه و آرامستان‌های روستا‌های مازندران تا اطلاع بعدی لغو است.

طالبی افزود: دهیاران موظف هستند متخلفان را به دستگاه قضایی شهرستان معرفی کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه