English

اعتراف آمارها به توسعه پایدار کیش

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این جزیره در سطح "ملی و بین المللی" به منطقه ای برای انتقال فناوری های پیشرفته و انتقال آخرین دستاوردها، توسعه کسب و کارهای نو و استقرار استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان، تبدیل شده است.

اعتراف آمارها به توسعه پایدار کیش

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، شرایط و وضعیت این جزیره در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی را الگویی برای مناطق دیگر عنوان کرد و گفت: نیروهای انتظامی، اداره اطلاعات، پایگاه های بسیج، پدافند هوایی و رودکی در کیش فعال هستند و همه مساعی خود را برای ایجاد امنیت در جزیره زیبای کیش به کار می گیرند.

وی افزود: بر اساس ابلاغ سیاست های جمعیتی در چارچوب توسعه پایدار، مناطق آزاد به ویژه کیش مکان مناسبی برای زیست و سکونت مردم است.

وی فعالیتهای معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش را با هدف تبدیل کیش به مقصد گردشگری و توانمند سازی فرهنگی و اجتماعی جامعه محلی عنوان کرد و اظهار داشت: درقالب 29 طرح و 132پروژه؛ بودجه جاری و عمرانی سال 99 نزدیک به 600 میلیارد تومان به حوزه های فرهنگی و اجتماعی، گردشگری، سلامت و محیط زیست اختصاص یافته است.

وی با اشاره به مساحت 91.5 کیلومتری جزیره با طول و عرض 15 و 7 کیلومتر با مدیریت یکپارچه گفت: ابتدای انقلاب، جمعیت این منطقه حدود 5 هزار نفر بود و اکنون به میزان 44 هزار نفر افزایش یافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به ترکیب جمعیت بومی و غیر بومی این منطقه اشاره داشت و افزود: بومی ها 15 درصد جمعیت کیش را شامل می شوند و در حال حاضر، نرخ اشتغال در جزیره کیش بیش از 96 درصد است و از این نظر در حوزه اشتغال زایی در سطح کشور پیشگام است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، نرخ با سوادی در جزیره کیش را ۹۶/۶ درصد با جمعیتی جوان عنوان کرد و گفت: مهاجرت به کیش در دو قالب "جویای فرصت های شغلی و زندگی بهتر" که عمدتا از استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، و همچنین استان هرمزگان و بخش هایی از استان فارس و کلان شهرهایی مانند تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز است، برشمرد.

وی وضعیت آموزش در سه بخش "مهارتی، عمومی و عالی" را تحت پوشش و حمایت صد در صدی سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد و افزود: 41 مدرسه در جزیره کیش فعال هستند و تمام مدارس با بودجه ای که سازمان اختصاص داده است ساخته شده اند. تمام مدارس نیز در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده است. همچنین با استقرار 7 دانشگاه در جزیره کیش؛ نزدیک به 80 درصد آنان در ساختمان هایی که سازمان منطقه آزاد کیش در نظر گرفته است مستقر هستند.

به گفته پورعلی، وضعیت بهداشت و درمان این منطقه از نظر "مرکز توسعه سلامت و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش" برای جمعیتی به مراتب بالاتر پیش بینی شده است.

شایان ذکر است شوراهای: تامین، سلامت، اداری، مبارزه با مواد مخدر، آموزش و پرورش، ترافیک، هماهنگی دانشگاه ها، فضاهای مجازی و اداری، پدافند، اجتماعی، صدا و سیما، شیلات، بهزیستی، دفتر وزارت خارجه آموزش و پرورش، سازمان بنادر، مرکز توسعه سلامت، ثبت احوال و دستگاه های اجرایی، 6 فرهنگسرا، 10رسانه شامل سه روزنامه، استقرار 5 نمایندگی خبرگزاری های اصلی، یک هفته نامه و 4 پایگاه اطلاع رسانی، در جزیره کیش فعالیت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه