English

در بورس بین المللی کالا عرضه شد؛

۴۷ هزار تن گوگرد صادراتی تولید پالایشگاه نفت بندرعباس

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: از ابتدای سال تاکنون 47 هزار تن گوگرد تولیدی شرکت پالایش نفت بندرعباس با عرضه در رینگ بین المللی بورس کالا صادر شده است.

47 هزار تن گوگرد صادراتی تولید پالایشگاه نفت بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهندس هاشم نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: پالایشگاه نفت بندرعباس وظیفه پالایش نفت خام سنگین کشور را بر عهده دارد و بر همین اساس روزانه 240 تن گوگرد به عنوان یکی از فرآورده های ویژه در این پالایشگاه تولید می شود.

وی بیان داشت: شرکت پالایش نفت بندرعباس دارای ظرفیت تولید گوگرد به شکل گرانول به ظرفیت 250 تن در روز است که متناسب با نیاز بازار دانه های گرانول با قطر 2 تا 6 میلیمتر در این شرکت تولید می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: در سال 97 با بهره برداری از پروژه افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز و کاهش میزان گوگرد بنزین از حدود  400 ppm به کمتر از 10 ppm و همچنین کاهش میزان گوگرد نفت گاز تولیدی از حدود 10 هزار ppm  به کمتر از 50 ppm  و تولید بنزین و نفت گاز با استانداردهای یورو 5 و یورو 4 مطابق با استاندارد های جهانی، ظرفیت تولید گوگرد نیز در پالایشگاه بندرعباس 120 تن در روز افزایش یافت  و به 240 تن در روز رسید.

نامور ادامه داد: با توجه به کیفیت گوگرد تولیدی در پالایشگاه نفت بندرعباس و عرضه آن بصورت گرانول، محصول گوگرد تولیدی این شرکت از کیفیت مناسبی جهت عرضه در بازارهای جهانی برخوردار است.

وی تصریح کرد: استقرار پالایشگاه نفت بندرعباس در سواحل خلیج فارس و دسترسی به آبهای آزاد از ویژگیهای صادراتی شرکت پالایش نفت بندرعباس است که علاوه بر گوگرد، امکان صادرات دیگر فرآورده های نفتی بر اساس صدور مجوزهای لازم وجود دارد.

قابل ذکر است ایران سومین تولید کننده گوگرد خاورمیانه است و کشورهای چین ، هند و پاکستان بزرگترین خریداران گوگرد ایران هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی