English

در گفت و گوی اختصاصی با موج تشریح شد؛

پشت پرده اعتراض بازرگانان هرمزگان نسبت به تعلیق کارت‌های بازرگانی

معاون توسعه تجارت سازمان صمت هرمزگان چرایی تعلیق برخی از کارت‌های بازرگانی در هرمزگان را تشریح کرد.

پشت پرده اعتراض بازرگانان هرمزگان نسبت به تعلیق کارت‌های بازرگانی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «محمد عباسی» معاون توسعه تجارت سازمان صمت هرمزگان در گفت‌وگوی اختصاصی با موج درباره چرایی تعلیق برخی از کارت‌های بازرگانی در استان هرمزگان، بیان داشت: سیاست بانک مرکزی این است که تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی، اعم از تولید کننده و صادر کننده باید ارز صادراتی سال ۹۷ و ۹۸ را به سیستم بانکی بازگردانند و از طریق سازمان توسعه تجارت این موضوع به استان‌ها اعلام شد.

وی افزود: پس از این نامه، تکلیف برای این دسته اشخاص مشخص و مدت زمانی نیز برای بازگشت ارز این اشخاص که دارای تعهدات ارزی بودند، تعیین شد که موضوع تعلیق نیز به همین مساله ارتباط دارد.

عباسی تصریح کرد: در این مدت می‌بایست واحدهای غیرتولیدی تعهدات ارزی خود را در سه مرحله انجام می‌دادند و همچنین درصدهای بازگشت ارز نیز مشخص شده بود، از این رو ما کمیته‌ای استانی در این باره تشکیل دادیم و به بازرگانان به صورت حضوری، تلفنی و مکتوب اطلاع رسانی کردیم تا در زمان مشخص شده تعهدات خود را انجام و مستندات را به ما برای رفع مشکلات ارائه دهند.

معاون توسعه تجارت سازمان صمت هرمزگان اضافه کرد: از آن جایی که زمان تعیین شده برای ایفای تعهدات تا شهریور ماه بود، افرادی که تعهدات خود را در موعد مقرر انجام ندادند با تعلیق کارت بازرگانی مواجه شدند و در قبال افرادی که مستندات را نیز ارائه دادند، موضوع رفع تعلیق انجام شده است.

وی افزود: به تازگی سازمان توسعه تجارت فرصت دیگری برای واحدهای تولیدی تعیین کرده است و این واحدها تا ۱۰ آبان ماه فرصت دارند تعهدات خود را انجام دهند و دلایل و مستندات برای عدم ایفای تعهدات را ارائه کنند.

وی با بیان این که سازمان صمت هرمزگان هیچ واحدهای تولیدی را به سبب عدم بازگشت ارز تعلیق نکرده است، گفت: برای آن دسته افراد حقیقی و حقوقی که جزء واحدهای تولیدی نبودند و تا ۶۹ درصد ایفای تعهدات خود را انجام داده‌اند تا ۱۰ آبان فرصت دارند مابقی تعهدات خود را ایفا کنند و به ما منعکس کنند تا مراحل رفع تعلیق انجام شود.

عباسی درباره راهکارهای سازمان صمت هرمزگان برای کمک به صادرکنندگان نیز گفت: جلساتی را هم با صادرکنندگان ترتیب دادیم که از نزدیک مشکلات و پیشنهادات آن‌ها را بشنویم و پیشنهاداتی را که راه‌گشا بود، جمع بندی کردیم و به سازمان توسعه تجارت انتقال دادیم.

وی افزود: همچنین مستندات اشخاصی که برای عدم انجام تعهدات خود دلایلی را ارائه کردند جمع آوری و به سازمان توسعه تجارت ارسال کردیم تا از این طریق پیگیری شود.

وی در پایان در پاسخ به خبرنگار موج مبنی بر ارائه‌ی آمار کارت‌های بازرگانی تعلیق شده، از ارائه‌ی آمار خودداری کرد و این موضوع را محرمانه خواند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه