English

استاندار قم:

زمینه و بستر وقف باورهای دینی مردم است

استاندار قم زمینه و بستر وقف را باورهای دینی مردم دانست.

زمینه و بستر وقف باورهای دینی مردم است

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در دیدار مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، با اشاره به ظرفیت‌های استان قم در حوزه وقف، اظهار داشت: برنامه‌های تحول آفرین در حوزه وقف حمایت می‌شوند.

وی بابیان اینکه اماکن و بقاع متبرک امامزادگان جزو جاذبه‌های معنوی استان به شمار می‌آیند یادآور شد: سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر داخلی و خارجی به شهر مقدس قم مشرف می‌شوند که بقاع متبرک می‌توانند در میزبانی از ایشان و توسعه گردشگری مذهبی نقش مهمی ایفا کنند.

استاندار قم بابیان اینکه باورهای دینی مردم یک زمینه و بستر برای امر وقف است، احیاء و اعتلای این فرهنگ را ضروری دانست و گفت: می‌توانیم با جهت‌دهی به این باورها زمینه روزآمدی، بهنگام سازی و کارآمدی بیشتر امور خیریه را فراهم کنیم.

وی فرهنگ‌سازی در راستای سوق دادن امور خیر به حمایت از علم و دانش، نخبگان علمی و اقتصاد دانش‌بنیان را ازجمله الگوهای جدید در بحث وقف دانست و خاطرنشان کرد: در موضوع سلامت مردم نیز در شرایطی که با شیوع کرونا مواجه هستیم می‌توانیم جبهه سلامت را با کمک خیران و مردم حمایت کنیم.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی را در پیشبرد برنامه‌های استان ضروری دانست و تصریح کرد: باید از همه امکانات دولتی در مسیر رضایتمندی مردم و خدمت‌رسانی استفاده نماییم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی