English

مدیرکل کمیته امداد استان قم خبر داد؛

اقدام جهادی کمیته امداد و سپاه قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل کمیته امداد استان قم از اقدام جهادی کمیته امداد و سپاه قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی خبرداد.

اقدام جهادی کمیته امداد و سپاه قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری موج قم، اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم در همایش هم افزایی کمیته امداد استان قم با سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) با تأکید بر اینکه برای رفع محرومیت در کشور نباید از اقدامات جهادی و انقلابی غافل شد گفت: مدیران تلاشگر این دو نهاد در این نشست با هم افزایی ظرفیت های خود برای کاهش آسیب های اجتماعی فکر اساسی کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد و سپاه امام علی بن ابیطالب (ع)، تحت فرماندهی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هستند تأکید کرد: با هم افزایی ظرفیت های دو نهاد و دغدغه هایی که مدیران دلسوز آنها  دارند می توان برای کاهش فقر در استان گام های مهمی برداشت.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه تلاش امدادگران کمیته امداد این است که از طریق درمان مددجویان بیمار، خودکفا شدن مددجویان فاقد کار و ازدواج نوعروسان و زنان سرپرست خانوار سرعت توانمندسازی و خروج مددجویان از چرخه فقر بیشتر شود گفت: متاسفانه به خاطر مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای مردم  در 6 ماهه نخست امسال، مراجعات به این نهاد 68 درصد و افراد مستمری بگیر استان نیز 80 درصد بیشتر شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با تأکید بر اینکه نگاه امروز کمیته امداد، فرهنگی است گفت: ما در این نشست در صدد پیدا کردن راهکارهایی برای کاهش یا از بین بردن پدیده های شوم اجتماعی مانند فقر، طلاق، اعتیاد و بیکاری هستیم.

وی بهره مندی از طلاب خواهر و برادر را در کاهش آسیب های اجتماعی مؤثر دانست و افزود: طرح دوباره زندگی به عنوان یک طرح موفق کمیته امداد در کاهش آسیب های اجتماعی با همین دیدگاه فرهنگی است.

در ابتدای این همایش سرهنگ جعفری معاون اجتماعی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم از ساماندهی استان به 100 محله خبر داد و گفت: هر جا از ظرفیت های مردمی استفاده کرده ایم بر مشکلات فائق آمده ایم.

وی مدیران و بسیجیان دغدغه مند و با انگیزه سپاه را تحسین و اظهار کرد: تلاش می کنیم تا الگوی محله محوری و هم افزایی با کمیته امداد را به عنوان یک مدل در کاهش آسیب های اجتماعی و فقر به کل کشور ارائه بدهیم.

در ادامه این نشست ظرفیت های دو نهاد در رسیدن به یک الگوی مدل در کاهش آسیب های اجتماعی و فقر بررسی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی