English

رشد ۱۰۰ درصدی اجرای نیات در شش ماهه امسال به نسبت سال گذشته

مدیرکل اوقاف وامور خیریه کردستان گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری تا کنون 4 میلیارد و 490 میلیون تومان از محل موقوفات اجرای نیت صورت گرفته است.

رشد 100 درصدی اجرای نیات در شش ماهه امسال به نسبت سال گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی برگزار شد، با تبریک دهه وقف، اظهارکرد: دهه وقف از فردا آغاز می‌شود که هر کدام از روزهای این دهه‌ با عناوین خاصی نام‌گذاری شده و براساس این نام‌گذاری برنامه‌هایی تعریف شده است.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در مورد موقوفات مبنی براینکه «موقوفات باید به صورت موقوفه باقی بماند» گفت: این جمله تاریخی حضرت امام موجب احیای موقوفات شد چرا که بسیاری از موقوفات در زمان طاغوت از بین رفته بود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه کردستان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات حضرت امام در ابتدای پیروزی انقلاب احیای موقوفاتی بود که در طول سال‌ها از بین رفته بود و در همین راستا احکامی شرعی و قوانین تعریف شد و سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز به کار کرد.

کاروند با تاکید براینکه مقام معظم رهبری‌ نیز همواره بر حراست از موقوفات و احیای آن تاکید فرموده‌اند، عنوان کرد: معظم‌ له در جلسات متعدد فرموده‌اند« سازمان اوقاف اجرای امینانه نیت واقفین خیراندیش را با دقت دنبال کند».

اجرای بیش از 4 میلیارد تومان نیت واقفان

وی تصریح کرد:اجرای نیت واقفین خیراندیش از اولویت‌های مهم اداره کل اوقاف در سطح استان است، متولیان این حوزه امانت‌دار موقوفات هستند نه اختیاردار آن، بر همین اساس در امانت‌داری تمام توان خود را بکار می‌گیرم.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه کردستان افزود: نظارت در امور موقوفات و نظارت بر متولیان از دیگر نکاتی است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید فرموده و همواره خواستار ترویج وقف با نیازهای روز به ویژه در حوزه علم و دانش بوده است.

کاروند به برنامه‌های دهه وقف در استان گریزی زد و گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی با اقشار مردم به ویژه موثرین جامعه، اجرای نیت واقفین خیراندیش، توزیع سبد کالا در بین نیازمندان از محل موقوفات در حد توان و برابر نیت واقف، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با ائمه جمعه و جماعات و مسئولان، دیدار با نمایندگان مجلس و برگزاری مراسم تجلیل از فعالین حوزه وقف و ...از برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در دهه وقف است.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسمات با رعایت تمام نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا با حداقل‌ترین جمعیت برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه کردستان اذعان کرد: راه‌اندازی کارگروه یک روزه تولید محتوا در فضای مجازی با موضوع وقف، تولید مستند و پخش آن از شبکه ملی از  دیگر برنامه‌ها اوقاف در دهه، افتتاح 3 پروژه سرمایه‌گذاری و عمرانی از محل موقوفات در شهرستان سقز و مریوان و ...از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف استان خواهد بود.

کاروند به اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در 6 ماهه نخست امسال در بخش‌های مختلف هم گریزی زد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون 4 میلیارد و 490 میلیون تومان از محل موقوفات اجرای نیت صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: هزینه اجرای نیت در 6 ماهه سال گذشته حدود 2 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده است که خوشبختانه بیش از 100 درصد رشد داشته‌ایم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه کردستان اضافه کرد:در 6 ماهه نخست امسال 2 میلیارد 200 میلیون تومان در راستای تعمیر و بازسازی تعمیر 199 مسجد در شهرستان‌های مختلف اجرای نیت شد.

تعمیر و بازسازی 190 مسجد از محل درآمد موقوفات

به گفته مدیر کل اوقاف وامور خیریه کردستان، 190 مسجد از این تعداد مساجدی هستند که دارای رقبه و موقوفه هست.

کاروند با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در 6 ماهه اول توفیق انجام آن را داشتیم، اضافه کرد: بیش از 20 هزار سبد معیشتی غذایی شامل برنج، روغن، گوشت مرغ و غیره در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی اضافه کرد:در اجرای این مهم یک مقدار محدودیت منابع داشتیم توانستیم از اوقاف کشور مساعدهایی بگیریم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه کردستان با بیان اینکه تامین جهیزیه برای زوج‌های نیازمند از دیگر اقدامات انجام شده اوقاف در 6 ماهه نخست امسال در استان بوده است، گفت:‌ جهیزیه تهیه شد و تا آخر مرداد هم بین این عزیزان توزیع شد.

کاروند تصریح کرد:‌حمایت از آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با کمک متولیان موقفات غیره متصرفه توانسته‌ایم تعدادی از زندانی جرائم غیر عمد را از محل موقوفات آزاد کنیم.

به گفته وی، در اول سال تحصیلی برنامه با عنوان مهر تحصیلی توزیع لوازم تحریر و غیره از محل موقوفات استان توضیح شد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه کردستان گفت: به اندازه توان برای تعدادی از دانش‌آموزان قروه‌ای تبلت خریداری کرده‌ایم که تا پایان مهر ماه امسال تحویل آنها داده خواهد شد.

کاروند افزود: در ایام محرم مراسمات عزاداری در قروه و بیجار برگزار شد البته امسال با توجه به شیوع کرونا و تاکیدات ستاد کرونا برنامه‌ها و جلسات با رنگ و بوی دیگر انجام گرفت و  با کمک هیئت‌ها سبدهای کالایی را تهیه و تحویل خانواده‌های نیازمند بدهیم.

به گفته مدیر کل اوقاف وامور خیریه کردستان، برگزاری مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی و استان و در ماه آینده در صورت مطلوب شدن وضعیت کرونایی مرحله کشوری از اقدامات مهم اوقاف در 6 ماهه نخست امسال بود که با شرکت بیش از 600 نفر از علاقمندان برگزار شد.

برگزاری 8 محفل انس با قرآن در کردستان

وی با اشاره به برگزاری 8 محفل قرآن کریم در 6 ماهه اول امسال، گفت: در کنار برگزاری آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم، 616 نفر در طرح تربیت قرآن در استان ثبت نام کردند و به صورت مجازی ارتباط بین مربی و حافظ قرآن در فضای مجازی حاکم است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه کردستان به موقوفات جدید استان طی 6 ماهه نخست امسال هم گریزی زد و گفت: در 6 ماهه امسال 18 مورد وقف جدید داشتیم که بیشترین موارد موقوفات استان وقف برای مساجد بوده است.

کاروند خاطرنشان کرد: در راستای اجرای موقوفات خیراندیش در 6 ماهه نخست امسال در زمینه مسائل حقوقی 32 رای قضایی به نفع موقوفات صادر شده است که جا دارد از عزیزانی که در مقام قضا مدافع موقوفات هستند تشکر کنیم.

وی اظهار کرد: بیش از 124 هکتار از اراضی که رای به نفع موقوفات صادر شده بود رفع تصرف شد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه کردستان افزود: در زمینه تثبیت مالکیت موقوفات اقدامات خوبی صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه