English

محرومیت جوانان هرمزگانی از سهم اشتغال در صنایع بندرعباس

رییس کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، گفت: جوانان هرمزگانی با کمترین امکانات و در جوار صنایع و پالایشگاههای این استان تحصیل می کنند و به سن کار می رسند اما از اشتغال در همین صنایع محرومند.

محرومیت جوانان هرمزگانی از سهم اشتغال در صنایع بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مرادی نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با مدیرعامل و معاونین این شرکت دیدار و گفتگو نمودند.

در این نشست مرادی با تاکید بر نرخ بالای بیکاری در میان جوانان و فارغ التحصیلان هرمزگانی گفت: جوانان هرمزگانی با کمترین امکانات و در جوار صنایع و پالایشگاههای این استان تحصیل می کنند و به سن کار می رسند اما از اشتغال در همین صنایع محرومند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی شرکت های هرمزگانی در تعمیرات و صنایع پایین دستی خواهان اعتماد و حمایت بیشتر از آنها شد و گفت: در بخش خدمات و دوخت لباس کار صنعتی، نیز انجمن ضایعات نخاعی و انجمن معلولین خدمات بسیار خوبی ارائه داده اند و نیازمند حمایت هستند.

مرادی با اشاره به فعالیت چند هزار کارگر در صنایع غرب بندرعباس گفت: مقدمات ساخت بیمارستان ۴۰ تختخوابی در منطقه ویژه خلیج فارس فراهم شده و لازم است کلیه صنایع در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی در ساخت این بیمارستان مشارکت کنند.

در ادامه این دیدار نیز دهاقین مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش با ارائه گزارشی از عملکرد این کارخانه در جذب نیروهای بومی و ایفای مسئولیت های اجتماعی گفت: رشته متالوژی بعنوان یکی از رشته های تحصیلی مهم در صنعت فولاد می تواند فرصت خوبی برای پرورش و اشتغال نیروهای متخصص بومی در هرمزگان باشد اما متاسفانه این رشته در دانشگاه های استان دایر نیست که می طلبد نمایندگان و مسئولین امر با نیاز سنجی آینده صنعت فولاد در هرمزگان نسبت به راه اندازی و جذب دانشجوی متالوژی اهتمام داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی