English

در راستای کمک به مردم و بازار استان هرمزگان اقدام شود؛

تسهیل ورود لنج های سنتی جهت واردات کالای مجاز

فرماندار بندرعباس گفت: در راستای کمک به مردم و بازار استان، به لنج های سنتی اجازه داده شده تا پایان سال حداکثر دو نوبت و هر نوبت به میزان ۳۰ نیسان کالای مجاز برابر لیست مشخص شده بعنوان کالای ملوانی وارد کنند.

تسهیل ورود لنج های سنتی جهت واردات کالای مجاز

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عزیزاله کناری فرماندار بندرعباس، در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بندرعباس با اشاره به آسیب های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا و اخلال در فعالیت لنج های چوبی و تاثیر آن بر زندگی مرزنشینان و لزوم تامین معیشت ملوانان و واحدهای صنفی کوچک، گفت: به لنج های سنتی اجازه داده شده تا پایان سال حداکثر دو نوبت و هر نوبت به میزان ۳۰ نیسان کالای مجاز برابر لیست مشخص شده بعنوان کالای ملوانی وارد کنند.

فرماندار بندرعباس گفت: همه دستگاههای ذیربط نسبت به تسهیل و تسریع در اجرای آئین نامه ورود کالای ملوانی و مجوز ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا در راستای کمک به مردم و بازار استان اقدام کنند.

فرماندار بندرعباس اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته توسط استاندار محترم آئین نامه اجرایی جدید دو مرحله ورود کالای ملوانی توسط شناورهای سنتی زیر ۵۰۰ تن ابلاغ شده که ضرورت دارد همه دستگاه های عضو کمیسیون همکاری و هماهنگی لازم جهت هر چه بهتر اجرایی و عملیاتی شدن این مجوز داشته باشند.

وی در ادامه گفت: به منظور یکسان سازی روش ورود کالا تحت عنوان ملوانی ( ته لنجی ) این اقدام صورت گرفته که از هم اکنون لنجداران می توانند از این ظرفیت ایجاد شده استفاده نموده و نسبت به ورود کالای ته لنجی مطابق آئین نامه مربوطه و نامه اخیر ستاد مرکزی و شرایط ایجاد شده اقدام کنند.

رئیس کمیسیون برنامه ریزی ،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بندرعباس تصریح کرد: در شرایط اقتصادی کنونی و با وجود تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه دشمنان انقلاب، باید همه دستگاه ها با همکاری و هم افزایی همدیگر جهت تسریع و تسهیل در اجرای این طرح و سایر طرحهای مشابه اقدام تا بتوانیم از ظرفیت های موجود جهت مقابله با تحریم ها استفاده کنیم.

عزیزاله کناری در پایان با اشاره به لزوم ساماندهی ورود کالا و راه اندازی بازارچه ملوانی گفت: برنامه ریزی لازم جهت تعیین مکانهایی تحت عنوان بازارچه ملوانی صورت گرفته و نقاط پیشنهادی احصا که پس از صدور مجوز های لازم فعالیت آن آغاز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه