English

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفها ن:

شورای شهر بر عملکرد شهرداری در موقوفات اصفهان نظارت کند

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان گفت:شورای شهر بر عملکرد شهرداری در موقوفات اصفهان نظارت کند.

شورای شهر بر عملکرد شهرداری در موقوفات اصفهان نظارت کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت‌الاسلام بیدرام با حضور در یکصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در آستانه هفته وقف با بیان اینکه شورای شهر نقش نظارتی بر عملکرد شهرداری دارد و می‌طلبد که این نهاد بر عملکرد شهرداری در اماکن موقوفه نظارت داشته باشد، گفت: باید شهرداری در این زمینه همکاری کند تا این موقوفات به انتفاع برسد و اجاره ندهد که موقوفات از بین بروند، شهرداری باید حق و حقوق موقوفات را پرداخت کند تا بتوان نیات واقفان را اجرا کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد شورای شهر در دوره پنجم فرهنگی اجتماعی است و بررسی آسیب‌های اجتماعی و برطرف کردن چالش‌های آن را در دستور کار دارد، اظهار کرد: بخش زیادی از موقوفات با نیات فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و خدماتی هستند، بنا براین احیای موقوفات موجب رفع چالش‌ها و آسیب های شهر از این ناحیه می‌شود و نظارت نیز رسالت ذاتی شورای شهر است

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان با بیان اینکه اماکن مذهبی و متبرکه به نوعی قطب‌های فرهنگی شهر اصفهان هستند، اضافه کرد: این ساختار باید پابرجا باشد تا بتوان کارهای فرهنگی و اجتماعی را با محوریت امامزادگان استفاده شود.

وی گفت: در این زمینه شورای شهر در تخصیص بودجه‌های فرهنگی، اجتماعی مساجد و بقعه‌های متبرکه توجه داشته باشد و میزان بودجه این اماکن را مشخص کنند.

حجت‌الاسلام بیدرام با بیان اینکه شورای شهر نقش نظارتی بر عملکرد شهرداری دارد و می‌طلبد که این نهاد بر عملکرد شهرداری در اماکن موقوفه نظارت داشته باشد، اضافه کرد: باید شهرداری در این زمینه همکاری کند تا این موقوفات به انتفاع برسد و اجاره ندهد که موقوفات از بین بروند، شهرداری باید حق و حقوق موقوفات را پرداخت کند تا بتوان نیات واقفان را اجرا کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید موارد اختلافی اوقاف و شهرداری اصفهان احصاء شود و با نظارت شورای شهر و با تعامل بین اوقاف و شهرداری اصفهان این اختلافات برای اجرای نیات واقفان برطرف شود و اجازه ندهیم این مسایل به مراجع نظارتی و قضایی کشانده شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان گفت: اوقاف همواره برای اجرای پروژه‌های شهرداری تعامل داشته و این انتظار را به صورت متقابل از شهرداری داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه