English

خداداد غریب پور تشریح کرد:

هدف گذاری تولید محصولات معدنی و فلزی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

معاون وزیر صمت در سمپوزیوم فولاد 98 با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان یکی از آن مناطق کم نظیر کشور است به تشریح هدف‌گذاری تولید نهایی محصولات این منطقه ویژه پرداخت و گفت قرار است بزرگترین اسکله معدنی تجاری کشور در این منطقه ساخته شود.

هدف گذاری تولید محصولات معدنی و فلزی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، خداداد غریب پور معاون صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو با حضور در بیست و دومین سمپوزیوم فولاد کشور ضمن ابراز امیدواری از طرح های پژوهشی آهن و فولاد کشور و تمرکز تحقیقات پژوهشی در حوزه فولاد اظهار داشت: با بهره گیری از توانمندی علمی دانشگاه های بزرگ کشور و ظرفیت های کنسرسیوم ها و انجمن های فعال در این زمینه می توانیم نیازهای صنعتی را تامین کنیم و نگرانی برای تامین سند چشم‌انداز فولاد نداریم  همچنین معادن جدیدی نیز در کشور کشف شده است.

وی با بیان اینکه ایران کشور بسیار مستعدی است که با ۱۱ بندر کوچک و بزرگ، ۱۴ مرز جاده‌ای و ۵ مرز ریلی با ظرفیت کم نظیری می‌توانیم افزایش صادرات داشته باشیم، اکنون با احتساب اسکله منطقه پارسیان و منطقه خلیج فارس، دو بندر تخصصی معدن و صنایع معدنی داریم.

نمایشگاه فولاد کشور

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان یکی از آن مناطق کم نظیر کشور است افزود: ما منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را داریم که در هدف‌گذاری نهایی تولید ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی، ۴ میلیون تن فولاد، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آلومینیوم و ۳ میلیون تن پودر آلومینا را برعهده دارد و بزرگترین اسکله معدنی تجاری کشور قرار است در آن ساخته شود.

دکتر غریب پور در پایان تاکید کرد: بخش معدن، بخش مستعدی برای سرمایه‌گذاری است و ما نیازمند همدلی مسئولان هستیم تا آینده معدن و صنایع معدنی را غنی کنیم.

 شایان ذکر است نمایشگاه بین‌المللی فولاد در مساحت ۱۷۰۰۰ مترمربع در محل نمایشگاه‌های دائمی کیش دایر است و در تاریخ ۱۶ مهرماه به کار خود پایان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه