English

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد:

تحقق سرمایه گذاری و صادرات در بزرگترین فرنچ فرایز استان همدان

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اهمییت صنایع تبدیلی و پروژه فراوری سیب زمینی(فرنچ فرایز) که در شهرستان بهاردر حال احداث است،‌ خاطرنشان کرد: این پروژه با توجه به حضور سرمایه گذار خارجی دارای ظرفیت حضور در بازارهای خارجی است.

تحقق سرمایه گذاری و صادرات در بزرگترین فرنچ فرایز استان همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمد رضا شهسواری،‌ معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان در حاشیه بازدید از بزرگترین پروژه فراوری سیب زمینی استان همدان که در شهرستان بهار در حال احداث است، گفت: در حال حاضر  1/5 سیب زمینی کشور در استان همدان تولید می شود و بخش عمده ای از کشاورزی استان نیز در این زمینه مشغول به فعالیت است.

شهسواری افزود: متاسفانه حجم بالایی از سیب زمینی استان غالبا به صورت خام در بازار عرضه می شود. برای جلوگیری از این امر بایستی روی به صنایع تبدیلی آورد و این مهم را توسعه داد تا  بتوان ارزش افزوده حاصل را به بخش کشاورزی تزریق کرد.

وی عنوان کرد: در چند سال گذشته در پی تحقق صنایع تبدیلی بوده ایم و خوشبختانه اقدام هایی نیز در این حوزه به وقوع پیوسته است. امید که در آینده ای نزدیک شاهد خروجی مورد انتظار باشیم.

وی با اشاره به زنجیره ای کردن تولیدات به عنوان یکی از سیاست های کلان از سوی وزارتخانه، افزود: درپی زنجیره ای کردن تولیدات به عنوان یکی از سیاست های مطرح در بخش کشاورزی از سوی وزارتخانه،‌ جهاد استان نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده است. تحقق این موضوع می تواند هم افزایی در امور و ارزش افزوده بیشتری را برای محصولات فراهم کند.

IMG_0074

در این ارتباط در سال های اخیر توانسته ایم  واحدهای تولیدسیب زمینی، مزارع تولید و سردخانه ها را در مجاورت یکدیگر مستقر کنیم تا در راستای مبحث زنجیره گام برداشته باشیم.

وی ادامه داد: در مقوله زنجیره سیب زمینی، به واحد فراوری نیازاست تا بتوان این محصول را با ارزش افزوده بیشتری همراه کرد.

شرکت زرخیزهکمتانه که با مجموعه ای از تولیدکنندگان به امر صادرات مباردت می ورزند به عنوان حلقه ای دیگر از این زنجیره مورد توجه هستند.

تمامی این حلقه ها که هر یک از اهمییتی وافر برخوردار هستند در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا مجموعه ای ارزشمند با نام زنجیره را شکل دهند. این زنجیره محصولی با کیفیت را برای حضور در بازارهای جهانی آماده می کند.

شهسواری با اشاره به واحد تولید فرنچ فرایز شرکت فردای همیشه بهار،‌ عنوان کرد: این واحد در راستای شکل گیری این زنجیره در حال احداث است و علیرغم مشکلاتی که وجود داشته است روند نسبتا قابل قبولی را تاکنون طی کرده است.

وی افزود: در فاز نخست، این پروژه از ظرفیت جذب مواد خام 30 هزار تنی برخوردار است که قابلیت ارتقا به  60 هزار تن را نیز داراست.

IMG_0142

پیوند سرمایه گذاری با صادرات در صنایع تبدیلی بهار

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه این پروژه با مشارکت سرمایه گذار خارجی و توسط شرکتی قطری در حال انجام است،‌ گفت: این موضوع یعنی مشارکت سرمایه گذار خارجی می تواند زمینه ساز حضور ما در بازارهای خارجی باشد.

شهسواری تحقق این پروژه  و ورود این تکنولوژی را به منطقه،  عاملی برای تشویق و ترغیب دیگر بهره برداران و تولید کنندگان در استقبال از آن می داند.

وی با اشاره به اهمییت توسعه و تولید محصولات غیرنفتی با توجه به شرایط حاکم،‌ روی آوردن به این مقوله و سرمایه گذاری در این بخش را موثر خواند.

وی در پایان از حمایت های بانک کشاورزی و مساعدت های روی داده در این زمینه تشکر به عمل آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه