English

مسئول انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان استان قم:

از ظرفیت هنر در معرفی دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف این حماسه، به خوبی استفاده نکرده‌ایم

استاد خوشنویسی گفت: متاسفانه با همه توانمندی‌هایی که در حوزه هنر وجود دارد، از ظرفیت هنر در معرفی دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف این حماسه بزرگ، به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

از ظرفیت هنر در معرفی دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف این حماسه، به خوبی استفاده نکرده‌ایم

استاد علی اصغر نظری حائل در گفتگو با خبرنگار موج از استان قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: 8 سال دفاع مقدس مقطع مهمی از انقلاب اسلامی است که باید با زبان هنر به خوبی تبیین شود.

مسئول انجمن خوشنویسان استان قم افزود: یکی از آسیب‌های جدی تحریف حماسه دفاع مقدس است، با مطالعه تاریخ متوجه می‌شویم که موضوع تحریف در امور مقدس همواره وجود داشته است، چرا که امور مقدس بسیار تعیین کننده بوده و هست.

وی تصریح کرد: با توجه به جایگاه مهم امور مقدس، همواره یک عده در جوامع حضور داشتند که دیدگاه‌های ضد بشری یا دیکتاتوری داشته و برای اینکه بتوانند تسلط خود را بر دیگران حفظ کنند و به اهداف و منافع خود دست یابند، همیشه به تحریف روی آورده‌اند.

نظری حائل بیان کرد: زندگی پیامبران(ع) و ائمه اطهار(ع) و مسائل مهم تاریخی همواره از سوی عده‌ای با خطر تحریف مواجه بوده است، در دوران معاصر نیز حوادث در خطر تحریف قرار داشته که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از جمله اموری است که مورد تهاجم قرار گرفته و مستکبران جهانی قصد داشتند با تحریف انقلاب و دفاع مقدس، مردم را دچار گمراهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: روشنگری و توصیه‌های امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که همواره حامی مردم و انقلاب بوده‌اند نقش مهمی در جلوگیری از تحریف داشته است، اما جامعه نیز نمی‌تواند نسبت به تحریف و تبعات آن بی‌تفاوت باشیم و همه امور را به عهده رهبری بگذاریم.

مسئول انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان استان قم عنوان کرد: هر کس وظیفه دارد در حیطه کاری خود قدم بردارد، جامعه هنری همواره در طول تاریخ تاثیر گذار بوده و هست، در این دوره نیز همین طور است اگر چه متاسفانه در طول 40 سال با همه توانمندی‌هایی که در حوزه هنر وجود دارد، از ظرفیت هنر در معرفی دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف این حماسه بزرگ، به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

وی گفت: باید بتوانیم از هنر برای تبیین جایگاه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استفاده کنیم و برای جلوگیری از هجمه‌های دشمن به صحنه بیائیم، در جایی که هنرمندان متعهد در رشته‌های مختلف توانسته‌اند قدم‌های خوبی بردارند و از مسیر مناسبی حرکت کنند، موفق بوده‌اند و به رسالت خود جامه عمل پوشانده‌اند.

نظری حائل افزود: رهبری در این باره فرمودند که مسله تحریف همیشه هست و هنرمندان باید با توجه به اتفاقات روز و تاریخ انقلاب، نوآوری داشته باشند تا بتوانند علاوه بر اینکه در شناساندن انقلاب و دفاع مقدس و وقایع سهیم باشند از تحریف‌هایی که متاسفانه گاهی از درون مجموعه اتفاق می‌افتد و بعضا اشخاص و افراد چهره‌ای که در انقلاب تاثیرگذار بوده‌اند، به هر دلیلی مسیرشان دچار انحراف شده است، جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: عده‌ای در رابطه با دفاع مقدس سعی در کج‌نگاری دارند، هنرمندان باید در این دوره با نوآوری وارد صحنه شود و همان طور که هنرمند رسالتش نوآوری است بتواند در جامعه و هم جامعه بین‌المللی تاثیرگذار باشند و این امر اشکال مختلفی دارد.

مسئول انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان استان قم عنوان کرد: در کل باید یک ائتلاف عمیق و اتصال دقیقی بین نسلی که انقلاب را خلق کرده و دفاع مقدس را پیش برده و نسل امروز ایجاد شود و هنرمندان با رسالت خود نوآوری داشته باشند و در احیای ارزشهای دفاع مقدس و تحریف به وظیفه و رسالت خود عمل کنند.

وی بیان کرد: در تحقق رسالتی که در قبال دفاع مقدس داریم نباید مقطعی عمل شود و فقط در ایام بزرگداشت دفاع مقدس و پیروزی انقلاب به این فکر باشیم، در این صورت نخواهیم توانست از تحریفی که جدی است و رهبری به آن اشاره کردند جلوگیری کنیم.

نظری حائل خاطرنشان کرد:رهبر انقلاب فرمودند هر رزمنده‌ای که رزم خود را مکتوب نکرده هنوز رسالت خود را انجام نداده است، قطعا هر رزمنده‌ای در لحظاتی که در این عرصه حضور داشته، تاثیر گذار بوده است، باید در این عرصه روشنگری داشته باشیم و نباید با بهانه‌های واهی و بی‌اساس از رسالت خود فاصله بگیریم.

وی تاکید کرد: باید در طول سال به این مسائل بها داد و اصل واقعه انقلاب و دفاع مقدس را از منابع دقیق و تحریف نشده دریافت کرد و آن را در معرض قرار داد تا نسل جوان با خیالی راحت به این منابع مراجعه کنند و این ارزشهای انقلابی و دفاع مقدس سینه به سینه و در جامعه و خانواده رواج کند.

این هنرمند بیان کرد: باید به فکر باشیم تا مرجع و آرشیوی در اختیار هنرمندان قرار بگیرد تا در هنر از آن استفاده کنند و در مسیر انقلابی و ارزشی خود در قبال دفاع مقدس دچار تحریف نشوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه