English

روزانه ۵ تن تخم مرغ در میادین البرز توزیع می شود

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز از توزیع روزانه 6 تن تخم مرغ به منظور کاهش قیمت تخم مرغ در البرز خبر داد.

روزانه 5 تن تخم مرغ در میادین البرز توزیع می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، مجتبی تقی زاده، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز ، در رابطه با گرانی تخم مرغ و شرایط عرضه این محصول در استان البرز، گفت: این استان با بهره مندی از 115 واحد پرورشی مرغ تخم گذار با ظرفیت هشت میلیون و 500 هزار قطعه، سالیانه ظرفیت تولید 92 هزار تن تولید تخم مرغ را دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد: این میزان تولید نیازمند 190 هزار تن نهاده در طول سال است که این در قالب کنجاله سویه و دانه ذرت است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه 52 هزار تن از نیاز مرغ داری ها مربوطه به کنجاله سویا و ما بقی دانه ذرت است که باید در اختیار واحدهای تولیدی قرار بگیرد، افزود: در بحث تأمین نهاده ها، در تأمین کلیه نیازهای تولیدی به واسطه شرایط عمومی کشور و تحریم و تخصیص عرض ناکافی برای واردات نهاده ها، واحدهای تولیدی سعی کردند از نهاده های جایگزین برای تغذیه مرغ تخم گذار استفاده بکنند.

وی ادامه داد: این نهادهای جایگزین قابلیت کامل نهاده های اصلی را ندارند بنابر این دست یابی به ظرفیت تولید آن ها تا حدود 80 درصد محقق خواهد شد بنا بر این در بحث تأمین تخم مرغ دچار چالش شدیم و عرضه و تقاضا با هم ناهمخوان است که منجر به افزایش قیمت تخم مرغ در بازار شد.

تقی زاده اظهار کرد: قیمت موجود در بازا 14 هزار و 500 تومان است اما به جهت بهره مندی شهروندان استان البرز تفاهم نامه ای با اتحادیه مرغداران تخم گذار منعقد کردیم مبنی بر این که نیاز میادین میوه و تره بار با قیمت کنترل شده ارائه شود.

وی اضافه کرد: روزانه 5 تن تخم مرغ به قیمت هر کیلو گرم 12 هزار تومان در میادین توزیع خواهد شد و با قیمت مصوب به شهروندان عرضه می شود. وزن تقریبی هر شانه تخم مرغ حدود 2 کیلوگرم است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز یادآور شد: از عصر امروز شهروندان می توانند با قیمت جدید تخم مرغ را خریداری کنند اما قیمت نهایی توسط سازمان میادین اعلام خواهد شد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه