English

معاون فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان قم:

کار فرهنگی و پیشگیری از اصول مهم کاهش جرم و بزهکاری اجتماعی است

معاون فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان قم گفت: کار فرهنگی و پیشگیری از اصول مهم کاهش جرم و بزهکاری اجتماعی است.

 کار فرهنگی و پیشگیری از اصول مهم کاهش جرم و بزهکاری اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی ، معاون فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان قم در همایشی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه، رسالت های زیادی دارد که یکی از آنها، مبارزه با آسیب های اجتماعی در هر استان است. این امر زمانی به نتیجه کافی می رسد که مسئولان دفاتر اجتماعی سیاسی حوزه، معرفت و شناخت نسبت به آسیب ها و مقابله با آنها را داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان قم گفت: امروز شیاطین برای به انحراف کشیدن جوامع اسلامی، ابزارهای مختلفی را طراحی کرده اند که از جمله آن زیبا جلوه دادن گناه، رونق دادن جرم و خلاف است؛ که باید با کار فرهنگی با آن مقابله کرد.

یزدی در جمع مسئولان دفاتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه سراسر کشور، گفت: برای پیشگیری از گناه، جرم، خلاف و آسیب های اجتماعی؛ ضرورت دارد برنامه هایی منسجم و همه جانبه اجرای شود تا شیاطین به اهدافشان در به انحراف کشیدن جامعه نرسند.

وی با بیان این که اگر برای رفع آسیب های اجتماعی کوتاهی شود، خسارت های آن، برای جامعه دو چندان خواهد بود، گفت: اگر قرار است کسی به مسیر درست هدایت شود، باید برای هدایت او شبانه روز تلاش کرد. در این رابطه می توان به هدایت های خستگی ناپذیر حضرت نوح(ع) اشاره کرد که ۹۵۰ سال برای هدایت جمع بسیار اندکی تلاش کرد.

یزدی با بیان این که در عرصه پیشگیری، رهبر انقلاب انتظار زیادی از همه افراد، مسئولان و نهادها دارند، افزود: مسئله ای که نباید در این راه فراموش کرد، آشنا و متخصص بودن به مسائل پیشگیری است. اگر کسی متخصص به مباحث و اصول پیشگیری نباشد، خسارت ها را دو چندان خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان قم با بیان این که بعد از دلیل عقلی، از دیگر دلایل ضروری بودن پیشگیری، دینی بودن آن است، گفت: در این رابطه آیات قرآن و روایات زیادی وارد شده است.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) حتی برای درمان بیماری های روحی، روانی و جسمی، داروی پیشگیری را توصیه کرده اند که اگر به این دارو عمل شود قطعا همه نوع بیماری رفع خواهد شد.

یزدی با بیان این که برای پیشگیری باید قدم های بزرگی را برداشت گفت: از جمله آن ، ساخت شخصیت صالح و اصلاح افراد ناصالح است. در این رابطه لازم است به مسائلی همچون طیب بودن غذا، اثر وراثت، تربیت، آموزش مستمر، بالا بردن اطلاعات افراد و طهارت محیط پیرامون هرکس، توجه کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه