English

برخورد جدی دستگاه قضا با متعرضان اراضی ملی و محیط زیست

دستگاه قضا با متعرضان به اراضی ملی، منابع طبیعی، محیط زیست، آب های زیرزمینی، رودخانه ها و تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی زراعی و باغ ها و بطور کلی تمامی اعمال مجرمانه و تخلفات منتهی به نقض حقوق عامه و بیت المال در هر جایگاهی برخورد جدی می کند.

برخورد جدی دستگاه قضا با متعرضان اراضی ملی و محیط زیست

به گزارش خبرگزاری موج یزد، احمد زحمتکش رئیس حوزه قضایی مروست گفت: نظارت، حفظ و استیفای حقوق مردم از سوی دستگاه قضا، اجرای عدالت و اعتماد آحاد جامعه به قوه قضائیه را به دنبال دارد.

وی در این رابطه بیان داشت: وظیفه اصلی دستگاه قضا عدالت گستری است و توجه به حقوق عامه و حقوق مردم از مهمترین ملزومات تحقق عدالت است.

این مقام قضایی با بیان تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص احیاء و استیفای حقوق عامه که از مهمترین وظایف قوه قضاییه بشمار می رود اظهار داشت: دستگاه قضا با متعرضان به اراضی ملی، منابع طبیعی، محیط زیست، آب های زیرزمینی، رودخانه ها و تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی زراعی و باغ ها و بطور کلی تمامی اعمال مجرمانه و تخلفات منتهی به نقض حقوق عامه و بیت المال در هر جایگاهی برخورد جدی می کند.

وی به تداوم برخورد های جدی علیه نقض کنندگان حقوق عامه و شناسایی این افراد اشاره کرد و افزود: اقدامات قضایی، تعقیبی و همچنین طرح های پیشگیرانه و مقابله ای با افراد متخلف و سودجو همچون سابق و به نحو مستمر، مصرانه و با جدیت بیشتر در دستور کار قرار دارد.

رئیس دادگاه مروست عنوان کرد: دستگاه قضا در دادرسی ها توجه ویژه ای به حفظ حقوق عامه داشته زیرا یکی از مهمترین وظایف و تکالیف قانونی خود را دفاع همه جانبه از حقوق عامه و بیت المال می داند.

این مقام مسئول تصریح کرد: حفظ حقوق عامه باید از مدارس شروع شود و با آموزش صیانت و حفاظت از نعمت های خدادادی این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

زحمتکش در پایان عنوان کرد: همه مردم مروست در همکاری و هماهنگی با دستگاههای متولی باید در بحث حفاظت و صیانت از اموال عمومی و بیت المال چه در امور اراضی و چه در منابع طبیعی جدی باشند و در صورت مشاهده کردن هرگونه تخلفی در این زمینه با ذکر و پیوست مستندات، مراتب را به این مرجع قضایی اعلام کرده تا موضوع مورد پیگیری و تعقیب قانونی ویژه و فوری قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه