English

هم‌افزایی علمی نیروی انتظامی و جامعه المصطفی العالمیه در کاهش آسیب‌های اجتماعی

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از توان علمی جامعه المصطفی العالمیه در مسایل فرهنگی گفت: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضرورت هم‌افزایی احساس می‌شود.

هم‌افزایی علمی نیروی انتظامی و جامعه المصطفی العالمیه در کاهش آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری موج قم، سردار سید محمود میرفیضی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی رئیس جامعة المصطفی العالمیه، با اشاره به جایگاه رفیع علمی جامعة المصطفی، بر بهره گیری از ظرفیت توان علمی این دانشگاه بین المللی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ما باید پلیسی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم، تصریح کرد: با توجه به انتظارات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در موضوع فناوری و پلیس هوشمند، برنامه ای 3 ساله در ناجا تدوین و در راستای تحقق این مهم گام های ارزشمندی برداشته شده است.

فرمانده انتظامی استان قم، هوشمند سازی را سبب کاهش هزینه ها، شفافیت عملکرد مجموعه ها و افزایش رضایتمندی مردم دانست و ضرورت آن را نیز در کاهش تماس مستقیم مردم و صیانت از کارکنان مهم ارزیابی کرد.

سردار میرفیضی سپس به آمار بالای مصالحه پرونده ها در مرکز مشاوره معاونت اجتماعی و دوایر مددکاری کلانتری ها اشاره و تصریح کرد: با تلاش روانشناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی پلیس قم بیش از 80 درصد از پرونده های ارجاعی به مرکز مشاوره معاونت اجتماعی و همچنین دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها به مصالحه ختم شده است.

سردار میرفیضی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تردد 360 هزار دستگاه موتورسیکلت در قم، گفت: با توجه به تعداد بالای وسایل نقلیه اعم از خودرور و موتورسیکلت و مشکلات زیرساختی استان قم متاسفانه امروز تمام خیابان ها به پارکینگ تبدیل شده که نیاز است این مشکلات را با همکاری مسئولان دستگاه های دخیل مرتفع کنیم.

فرمانده انتظامی استان قم سپس با اشاره به ضرورت بهره گیری از توان علمی جامعه المصطفی العالمیه در مسایل فرهنگی تاکید کرد: در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضرورت هم افزایی احساس می شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر "علی عباسی" نیز در ابتدای سخنان خود از همکاری مطلوب فی مابین نیروی انتظامی و جامعه المصطفی العالمیه قدردانی و بر استمرار این همکاری ها تاکید کرد.

وی با اشاره به تدریس دروس علوم اسلامی و فرهنگ و زبان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت در جامعه المصطفی العالمیه ، تصریح کرد: فعالان فرهنگی کشورهای مختلف در این مرکز دوره های آموزشی مختلفی را می گذرانند.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی تصریح کرد: کتاب ها، مقالات و نشریات جامعه المصطفی العالمیه در دنیا ارائه و این دانشگاه نقش راهبردی در دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران داشته و این نقش تعیین کننده ای است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه یکی از خدمات جامعه المصطفی آموزش زبان فارسی است با توجه به شرایط موجود آموزش ها به صورت غیرحضوری برگزار می شود، گفت: جامعه المصطفی در توسعه و گسترش زبان فارسی خدمات بی بدیلی انجام داده و این ظرفیت بالا دلبستگی عمیق فرهنگی ایجاد کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباسی، آمادگی دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه را برای همکاری با پلیس و انعقاد تفاهم نامه پیرامون شناسایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و دیگر موضوعات مورد علاقه طرفین اعلام کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه