English

فرماندار یزد عنوان کرد:

پیگیری موانع بازدارنده تحصیل از رئوس برنامه های فرمانداری است

فرماندار یزد با بیان اینکه جایگاه سواد و فراگیری دانش در توسعه پایدار جامعه و ارتقای فرهنگی حاءز اهمیت است، بیان کرد: پیگیری و رسیدگی به موانع بازدارنده تحصیل علم از رئوس برنامه های فرمانداری شهرستان یزد است.

پیگیری موانع بازدارنده تحصیل از رئوس برنامه های فرمانداری است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سید محمد رستگاری فرماندار یزد با حضور در اداره سواد آموزی یزد از معاون وکارکنان نهضت سواد آموزی تجلیل کرد.

فرماندار یزد در این دیدار با اشاره به روز جهانی سواد آموزی و رشد مناسب شهرستان یزد در زمینه ریشه کنی بیسوادی و به بار نشستن تلاشهای مستمر عوامل اجرایی و دست اندر کار نهضت سواد آموزی و آموزش و پرورش در سطح شهرستان، اظهار داشت: مسئله بی سوادی و ریشه کنی آن، خاص دستگاه آموزش و پرورش نیست بلکه بعنوان یک  معضل اجتماعی  و یک فعالیت همگانی نیازمند مشارکت فعال همه ی مسئولین و دستگاه های اجرایی و  تشکل های مردم نهاد است که متناسب با توان و ظرفیت در اختیار به  این حوزه ورود جدی وکیفی داشته باشند و شهرستان یزد نیز با توجه به تعداد بی سوادان تلاش و همت بیش از پیش نیاز دارد.

رستگاری در ادامه به  فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تأکید رئیس محترم جمهور بر جایگاه سواد و فراگیری دانش در توسعه پایدار جامعه و ارتقای فرهنگیان اشاره و افزود: پیگیری و رسیدگی به موانع بازدارنده تحصیل علم از رئوس برنامه های فرمانداری شهرستان بوده و از ادارات شهرستان نیز خواستارم که با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان در پیگیری و اجرای برنامه های حوزه سواد آموزی همکاری بیش از پیش داشته باشند.

یزد جزو سه استان برتر در سواد آموزی

در ادامه این دیدار مرآت امین الرعایا معاون سوادآموزی استان نیز با ارائه آماری از وضعیت سوادآموزی شهر یزد ضمن تشکر از همکاری فرمانداری یزد و دستگاههای اجرایی شهرستان با نهضت سوادآموزی گفت: در حال حاضر استان یزد از نظر وضعیت سواد آموزی جزو سه استان برتر کشور است.

وی تصریح کرد: با صدور فرمان امام خمینی در سال ۵٨ مبنی بر مبارزه با بی سوادی این امر شدت بیشتری یافت و در حالی که نیمی از جمعیت کشور در اوایل انقلاب بی سواد بودند، امروزه آمار باسوادی بزرگسالان در کشور به ٩۵ درصد و در استان یزد به ٩٨ درصد رسیده است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بیان داشت: شعار امسال یونسکو آموزش و یادگیری در بحران کوئید ١٩ است. به این معنا که با وجود مشکلات ناشی از شیوع بیماری امر آموزش و یادگیری ادامه داشته و متوقف نمی‌شود.

امین الرعایا ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا تلاش شد تا نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری در استان به صورت ده نفره و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد: روز ١٨ شهریور مصادف با ٨ سپتامبر به عنوان روز جهانی سواد آموزی معرفی شد و هر ساله سازمان یونسکو بر اساس شعاری که مطرح می‌کند، فعالیت‌های آموزشی و سواد آموزی کشور‌ها را در مسیر آن شعار هدایت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی