English

پیام تسلیت دو تن از مراجع تقلید به مناسبت ارتحال آیت‌الله صانعی

دو تن از مراجع عظام تقلید در پیامی درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت دو تن از مراجع تقلید به مناسبت ارتحال آیت‌الله صانعی

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی به شرح زیر است:

باسمه تعالی
 
انا لله و انا الیه راجعون 
 
رحلت آیت الله مرحوم آقای حاج شیخ یوسف صانعی رحمه الله علیه، موجب تاسف و تاثر گردید.
این عالم بزرگوار، سالیان متمادی در حوزه علمیه قم و با تدریس دروس خارج فقه و اصول، شاگردان بسیاری را تربیت نمود.
علاقه و اخلاص و ادب ایشان به ساحت مقدّس حضرات معصومین علیهم السلام به ویژه حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها، ذخیره‌ای ارزشمند و بزرگ برای عالم قیامت ایشان خواهد بود.
فقدان ایشان را به خاندان محترم و آقازادگان مکرّم و شاگردان آن فقید سعید تسلیت عرض می‌نمایم و رحمت واسعه الهی را برای ایشان از خداوند متعال مسئلت دارم.
 
۲۳ محرم الحرام ۱۴۴۲
لطف الله صافی

متن پیام آیت‌الله جوادی آملی به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

ارتحال حضرت آیة الله آقای حاج شیخ یوسف صانعى مایه تأثر شد.

این سانحه سنگین و اسف بار را به حوزه علمیه و برادر بزرگوار ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسن صانعی و شاگردان و علاقمندان و بیت مکرّم ایشان تسلیت عرض نموده و علوّ درجه و غفران آ‌ن فقیه راحل از خدای سبحان مسئلت مى شود.

فقدان ایشان را به خاندان محترم و آقازادگان مکرّم و شاگردان آن فقید سعید تسلیت عرض می‌نمایم و رحمت واسعه الهی را برای ایشان از خداوند متعال مسئلت دارم.

مرحوم آیت‌الله یوسف صانعی در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی در خانواده روحانی در روستای نیک آباد اصفهان متولد شد و در سال ۱۳۲۵ وارد حوزه علمیه اصفهان شد و در سال ۱۳۳۰ برای ادامه تحصیل رهسپار قم شد.

وی علاوه بر سال ها تلمّذ در حوزه درس حضرت امام راحل، از محضر اساتید بزرگی چون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله محقق داماد و آیت‌الله اراکی نیز بهره برده و از سال ۱۳۵۴، رسما تدریس خارج فقه را با کتاب زکات در مدرسه حقانی (شهیدین) شروع نمود که تقریرات آن درس به قلم دو تن از شاگردانشان، موجود است.

اغلب مبارزات سیاسی و فعالیت‌های انقلابی آیت‌الله صانعی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش در ابعاد فرهنگی و تبلیغاتی بوده است. این تلاش‌های ظلم ستیزانه، از طریق تبلیغ، سخنرانی، حضور در تظاهرات و راهپیمایی‌ها و صدور اعلامیه و بیانیه‌های سیاسی انجام می‌گرفت.

آیت‌الله یوسف صانعی که دچار بیماری سیروز کبدی و نارسایی کلیوی بود روز پنج شنبه شب به دلیل شکستگی لگن و مچ دست در بیمارستان فرقانی قم بستری‌شده بود، شنبه (۲۲ شهریورماه) در سن ۸۳ سالگی در حین دیالیز درگذشت.

پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید در پیامی اعلام کرد: با توجه به وصیت آن عزیز سفر کرده، در ایام کرونا مراسم تشییع برگزار نمی‌گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه